jermundpr Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Ex-millen har noen ganger dårlige bremser. Kan bremse mange ganger med hard og fin pedal. Og plutselig på neste tråkk kan den gå nesten i matta, da lyser varsellampa for bremsene og det bremser bare bak ser det ut til. Om jeg slipper pedalen og trår på nytt er den like høy og fin igjen... Det er ingen lekkasjer og båndene er justert likt... Noen som har vært borti det før? Den tar javnt bedre på høyre framhjul enn venstre, så den drar mot høyre ved litt hard bremsing. Har akkurat rengjort tromler og bånd foran, det hjalp en del men er ikke bra nok.. virker som at det er mer friksjon på høyre side.. Har helt originale bremser som alltid har fungert bra og er knapt slitt, men er litt redd det må byttes ut nå selv om jeg ikke har lyst til det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Høres meget likt ut min første ex mil Luft, og bånd suger til seg olje. De må Byttes /brennes reine. Helst byttes da "brenning" ikke er så langvarig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Jeg bytta først master, overhalte shuttel valve. Var som sagt luft det med pedalen. Og måtte bytte band Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsvei Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 Kan det væe intern lekkasje i master? Synker bemsepedalen helt ned til gulvet dersom du trykker den sakte ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 4 timer siden, Skogsvei skrev: Kan det væe intern lekkasje i master? Synker bemsepedalen helt ned til gulvet dersom du trykker den sakte ned? Den går veldig lett ned, så blir den hard langt nede, sannsynlig når ventilen på ramma oppdager at det er noe galt foran. Pedalen siger ikke noe om jeg holder press på den. Lurer på om ventilen på ramma ville oppdaget om det var noe galt mellom master og ventilen? Den aktiveres jo av at det er forskjell mellom foran og bak, så derfor tenker jeg selv at det må være foran feilen ligger, men det kan jo være feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 7 timer siden, Land Rover for alle penga skrev: Jeg bytta først master, overhalte shuttel valve. Var som sagt luft det med pedalen. Og måtte bytte band Husker du om pedalen gikk meget lett ned nesten til gulvet da, eller om den bare var litt "svampete". Og fikk du skikkelig hard pedal på neste tråkk? Lyste lampa for bremsene? Skal lufte så fort jeg får noen til å tråkke for meg, men synes ikke dette kjennes ut som luft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 58 minutter siden, jermundpr skrev: Husker du om pedalen gikk meget lett ned nesten til gulvet da, eller om den bare var litt "svampete". Og fikk du skikkelig hard pedal på neste tråkk? Lyste lampa for bremsene? Skal lufte så fort jeg får noen til å tråkke for meg, men synes ikke dette kjennes ut som luft Lampa lyste. Siden en krets mista trykket. Mener pedalen ble bedre med pumping. Husker ikke om den gikk helt i gulvet. Men pedalen var rar og lampa lyste. For å få ut lufta prøvde jeg først mange duppedingser som var ganske dyre. Men måtte få hjelp til å pumpe pedalen skikkelig opp, også lufte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Jeg tror hovedsylinderen er defekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Ja, hovedsylinderen er mistenkt av meg også. Men det lekker ihvertfall ikke noe ut av den for nivået er det samme som det har vært i flere år får gjøre et lufteforsøk og ta det derfra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Kan det være at pakningen vrenger seg innimellom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 1 minutt siden, lafterolf skrev: Kan det være at pakningen vrenger seg innimellom? Noe sånt jeg har vurdert, men bør det ikke lekke ut i bakkant av sylinderen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Tja, det blir bare gjetning, men om fremste pakning er defekt vil bakerste fange opp lekkasjen kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Høres ut som en mulighet det ja. Men håper ikke det stemmer Er ikke med i budsjettet nå fremover at jeg må bytte alt av bremser på denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 EWS kan ha overhalingssett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Skal prøve å få tak i det, så får jeg gjøre et forsøk. Har testet litt nå og det er ganske så lett å provosere frem problemet. hvis jeg tråkker en gang og slipper igjen, så trår jeg forsiktig ned, da går pedalen knapt uten motstand langt ned helt til det bremser bak og lampa tennes. om jeg slipper pedalen noen cm tilbake får jeg stort sett bra trykk om jeg prøver å trå litt nedover igjen, men ikke alltid.. Jeg hører tydelig at staget fra pedalen treffer stempelet helt på toppen, så stempelet er med helt tilbake uansett.. Får mer troen på at noe skjer inni hovedsylinderen, bare litt irriterende at den ikke viser det tydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 13. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2018 legger til løsningen her hvis noen skulle oppleve det samme: Byttet masterpumpa og fikk pumpet opp trykk lett uten å lufte. Da var det ikke antydning til noe ustabil pedal. Måtte bytte hjulsylindrene bak siden begge lufteniplene røyk av.. Etter justering og lufting ble det knall bremser som tar rett og steinhard pedal på hvert tråkk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Pakningen på stempelet har leppe som skal tette langs kanten mot sylinderveggen. Ved sakte og rolig trykk på pedalen vil det bli lite mottrykk og slitt leppe vil ikke trykkes hardt mot veggen og bremsevæsken vil sive forbi pakningen og trykket blir borte. Hardt og raskt pedaltrykk gir større mottrykk og leppa vil presses hardere mot veggen og tette bedre. Har man dette problemet er det lurt å bytte master eller overhale den før man plutselig ikke klarer å trykke hardt og raskt nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2018 Høres ut som det jeg konkluderte med ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.