Gå til innhold

Brukne bolter i dørhengsler


bowe007

Anbefalte innlegg

Livet med defendern har vært fint etter en måned. Stort sett bare små kosejobber for å få den i retning av meg. Bilen lukter fortsatt sau etter rustbehandling. Det ruster jo litt her og der, og da hender det at en bilt knekker. Jeg har knekt to bolter til dørhengslene (eller tatt gjengene, litt usikkert da jeg ikke får ut bolten). noen som har gjort dette før (helt sikkert), og som har tips for å få ut dette. jeg har nye rustfrie bolter som skal inn.

 

Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boltene som sitter i torpedoveggen / A-stolpen har en klips med mutter som bolten går gjennom.

Roterer disse boltene må du følge Rolfs forslag med å bore vekk hodet på bolten.

Da får du av hengselet og kan pusle med å få vekk boltrestene og klipset med mutter.

Har du bare nye bolter og ikke klips tilgjengelig venter du til deler er i hus.

Så vidt jeg skjønte skal du bare bytte bolter.

Husk likevel å smøre dem godt inn med noe fornuftig. F.eks. noe som breker.

Jeg vil foreslå at du borer av hodene på de defekte boltene og fjerner de andre i torpedoveggen . 4 totalt.

Dette mens døra er igjen.

Så vipper du ut døra litt!!! ut i forkant så hengsel løsner fra boltrestene og så dytter døra inntil igjen.

Stort sett holder den seg der men noen ganger er en stropp nødvendig.

Da kan du jobbe uten å bekymre deg for løs dør .

Justeringen skjer ved at klipsene sklir litt i festene sine.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips. Har bolter men ikke klips, men det får jeg nok tak i på en fin og enkel nettbutikk regner jeg med.

 

Må si at jeg er imponert over LR folket. Gode svar på forumet og hilseplikt. Akkuratt som Alfa Romeo.

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettbutikker for klips til dører. Det ser ut til at det ikke er klips fra 2007 og etter. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

 

 

Bolter.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signaturer ser man ikke fra dagens mobiler desverre, og skal tråder være opplysende, også etter at folk forandrer signaturer, bør overskriften være maksimalt opplysende. Det blir så veldig mye enklere når man bruker søkefunksjonen og må lete igjennom alle tråder før man finner hva man leter etter. Signaturer har en tendens til å forandre seg så fort biler byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...