RonnyS Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Så er tiden overmoden for å bytte kobberpakninger og o-ringer på injektorene. Røyken ligger svart bak bilen, og den trekker heller kleint. Bilen skal nå få stå i ro en periode, og jeg har god tid til å ta i et tak flere kvelder på rad. Jeg så dette bli gjort under landstreffet på Bardu Camping, og jeg tror jeg skal klare dette selv. Men det kreves et verktøy for å gjøre rent i hullene for injektorene. Jeg ringte William i dag, og han mener Biltema har et verktøy for dette. Kan jeg bruke dette settet, eller er det andre ting jeg bør satse på? Hvilke andre verktøy trengs? Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Eneste verktøyet som trengs er noe å få løsnet dysene med. Jeg lagde meg et ved å bøye enden på et tynt tappjern, slik at jeg fikk vippet løs injektor/dyse. brukte qtips for å rengjøre hullet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Hei Ronny S, og takk for sist i Bardu. Jeg har dette verktøyet https://www.google.no/search?q=td5+injector+tool&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#imgrc=03Ha64eMRHrLbM: som du kan få låne hvis du ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Trenger ikke spesialverktøy for å rengjøre hullene. Bare noe tøy, bremserens og god tålmodighet. Å frese opp setet er kun nødvendig om det har skader, og som regel har de ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) Dysene sitter sjelden så fast at de ikke kan lett vippes ut med en vinkeltrekker eller annet med vinklet form. Bare finn riktig anlegg på dysa før man legger litt muskler på verktøyet. En rundstokk i passe diameter, snekkerløsningen...., med en fille på enden funker godt som renseverktøy. Husk å rengjøre hullet 110 % . Pass på at O-ringer kommer i riktig spor. Ellers blir det MYE diesel i olja etterhvert. Trekk også til med riktig moment. Er du sikker på at diagnosen er riktig stilt ? Tregstart og fusking evt. ikke start overhodet er mer vanlige symptomer . Endret 18. april 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 Jeg har brukt dette for å dra ut dysene: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Glidehammer-2000016770/ Fille for å gjøre rent. Vet andre har brukt både "tilpasset" umbrako, og en halv rørtang for å vippe opp dysene. Tar du turen nedover, så er det fort gjort. Har dysetetinger og o-ringer liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 (endret) 3 timer siden, gautes skrev: Er du sikker på at diagnosen er riktig stilt ? Tregstart og fusking evt. ikke start overhodet er mer vanlige symptomer . Jeg var hos William og sjekket dette. Han var veldig sikker på at injektorpakningene er feilen. Bilen har gått ca 500 000 km nå, og det luktet sterkt av eksos når William skrudde av topplokket. Motoren går ujevnt og fusker noen sekunder før den går normalt. Men den trekker elendig og ryker svart når jeg presser litt. Bakker jeg tidligere har kjørt enkelt opp i 5. gir må jeg nå ned i 4. og 3. gir for å komme opp. Jeg får pakninger og o-ringer fra Erik i morgen regner jeg med. Hva annet mistenker du, Gaute? Ronny S Sitat Endret 18. april 2018 av RonnyS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 14 timer siden, BBernt skrev: Hei Ronny S, og takk for sist i Bardu. Jeg har dette verktøyet https://www.google.no/search?q=td5+injector+tool&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari#imgrc=03Ha64eMRHrLbM: som du kan få låne hvis du ønsker. Høres flott ut, Bernt Sender deg en PM. Ronny S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RonnyS Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Nå er verktøy for å å få ut injektorene kommet fra Bernt. Jeg fikk av topplokket, kikka litt oppi der og skrudde det på igjen. Det er forferdelig møkkete rundt injektorene, så jeg vil prøve å finne riktig verktøy for å gjøre rent nedi hullene. Noen som kjenner målene på hullene? Såvidt jeg skjønner ut fra nettet, så kan det være 17/19. Kan noen bekrefte dette, eller avkrefte og gi meg riktige mål? Jeg trenger jo ikke utstyr for alle mål, så om jeg kan kutte ned på størreslen jeg trengert til td5 P15, så har jeg det jeg trenger. Ronny S Endret 29. april 2018 av RonnyS Skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Jeg ville ikke ha tredd de stålbørstene ned i dysehullet. Kan fort bli skade på setet. Gjør som Gaute foreslo; rundpinne med fille. Dynket i diesel eller bremserens ..... og så glød kobberskivene før du montere de ..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 17 minutter siden, Vidar S skrev: Jeg ville ikke ha tredd de stålbørstene ned i dysehullet. Kan fort bli skade på setet. Gjør som Gaute foreslo; rundpinne med fille. Dynket i diesel eller bremserens ..... og så glød kobberskivene før du montere de ..... Støttes Ikke bruk vold før nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.