Gå til innhold

Elvehundre

Anbefalte innlegg

Får ikke den gode følelsen i bilen, og har bestemt meg for å selge før jeg kjøper for mye godsaker til den og bruker for mye tid på den.

 

3,9 EFI.

 

Bilen er fin den, nydelig å kjøre, tight, lite rust.

 

Motor starter og går, men noe jobb må man regne med. Vibrerer på tomgang og av og til på belastning. Satte inn ett sett med ca 20 år gamle plugger da jeg kjøpte bilen, da startet motoren. Ny fordeler hadde sikkert vært fint. Sikkert fint med nye pluggledninger også.

 

Automatgirboksen girer bra, og kunne sikkert blitt flushet.

 

Vann kommer inn, flere steder. Har ikke funnet ut av dette. Begge takluker er limt igjen med noe tettemiddel av tidligere eiere.

 

Har sjekket olje på begge aksler, nivå ok.

 

Har skiftet vakumslanger på cruisekontroll, men cruisekontroll virker ikke. 

 

Aircondition, men har ikke testet dette.

 

7-seter, i skinn.

 

Import fra Spania. Ingen medfølgende servicehistorikk.

 

Kort sagt, typisk Land Rover, elsk og hat. Velger å selge før vi innleder for godt forhold. 

 

198100 km. Registrert i 1994, men folk mener den er 1995-mod.

 

SRS.

 

Har satt inn DAB+ -radio med CD og masse tilkoblingsmuligheter.

 

Selges kr 24.000,- UTEN NOE SOM HELST GARANTI. Det er selvkost.

 

Send PM hvis dette virker interessant.

 

Skal dere diskutere noe så gjør det andre steder enn i min salgstråd.

 

Svarer på de spørsmål jeg kan svare på. Har ikke eid bilen så lenge. Ett sett hjul, står på bilen.

 

Togvekt ca 6 tusen kg.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen 

Henry Arnfinn :)

342C5E95-C4CC-4AC7-B2F8-8D3C7795C014.jpeg

080FF0E9-54DC-45A3-8BB8-90A1A060A023.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig er det en "mørk" dag, da kommer'n sikkert for salg igjen.

 

For eksempel en dag tanken er nesten tom, og må fylles. I går var tanken full, fylte opp forrige søndag.

 

Er allerede i gang med å bestille deler. Så i det minste stiger prisen til neste gang den kommer for salg ;).

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Selges.

 

Ikke PKK.

 

Mangler bl.avarsellys for ABS. Har derfor ikke vist bilen.

 

Siden sist jeg skulle selge:

Skiftet

-en dørpakning, mulig to

-nye plugger

-nye pluggledninger

-nytt fordelerlokk

-ny rotor

-nytt rele bensinpumpe

-nytt hovedrele

 

Har flytta tenningsmodul til et kjøligere sted i motorrommet.

 

Har klødd mæ i huet og irritert mæ mer over bilen enn æ har kost mæ med den, så dette er ikke lengre noe for mæ.

 

Prisen er bud over 25 tusen. Fordi karosseriet er bra, får æ ikke en god pris så arver sønnen karosseriet. Gjett hvem som håper ingen byr på bilen.

 

Henry Arnfinn <_<

F3644C0E-7715-49F9-A034-23630E557836.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Nå er ABS-lyset i orden og ABS fungerer som normalt.

 

Leverte skiltene. Sparer 500 pr. Mnd i forsikring og årsavgift.

 

Og bestilte diagnoseapparat.

 

Altså lite konsekvent. Skal kvitte meg med bilen, samtidig som jeg skal fikse. Tror jeg trenger tilsyn eller verge.

 

Akkurat i kveld er det kaldt, det er regn, jeg er trøtt. Da er ALT jeg har tilsalgs.

 

MEN: Ikke LSE’en. Ikke LW S3, selv om vi ikke er venner for øyeblikket. Ikke LW S2A. Ikke S1. Foreløbig ingen motorsykler.

 

Ok, Discovery’en er tilsalgs.

 

Beltetraktoren. Men der har jeg kjøper allerede.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og kanskje en eldre Range Rover som nesten er ferdig satt sammen igjen. Gjenstår bare 3 års arbeid med farten jeg holder for tiden. Prisen er HØY.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elvehundre skrev:

Leverte skiltene. Sparer 500 pr. Mnd i forsikring og årsavgift.

 

Og bestilte diagnoseapparat.

 

Altså lite konsekvent. Skal kvitte meg med bilen, samtidig som jeg skal fikse. Tror jeg trenger tilsyn eller verge.

 

Akkurat i kveld er det kaldt, det er regn, jeg er trøtt. Da er ALT jeg har tilsalgs.

 

MEN: Ikke LSE’en. Ikke LW S3, selv om vi ikke er venner for øyeblikket. Ikke LW S2A. Ikke S1. Foreløbig ingen motorsykler.

 

Ok, Discovery’en er tilsalgs.

 

Beltetraktoren. Men der har jeg kjøper allerede.

 

Og kanskje en eldre Range Rover som nesten er ferdig satt sammen igjen. Gjenstår bare 3 års arbeid med farten jeg holder for tiden. Prisen er HØY.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Hmmm, var mye kjent i det du beskriver ...

God bedring :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kjøpte diagnoseapparat. Altså enda ett i tillegg til kofferten jeg kjøpte tidligere. Nå venter jeg bare på riktige adaptere.

 

Kjøpte potmeter til gassen, nå venter jeg bare på ett riktig potmeter for det som kom var feil. Når det første kosta 1500 pluss mva og det neste koster 2500 pluss mva har jeg funnet ut at jeg må betale noen kroner i mellom. Om jeg vet om det gamle potmeteret som står på bilen er feil? Nei, det kan være gulle godt. Får jo ikke testa når diagnoseapparatene jeg kjøper enten ikke virker eller ikke har riktige connectorer.

 

Nå begynner det som var tenkt som campingbil å bli en kostbar affære. Og enda har jeg ikke begynt å innrede.

 

Ingen som trenger en fiiiiiin Discovery? Så slipper jeg å betale for vinterlagring.

 

Ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :) som var på platemesse og kjøpte mer vinyl i dag. Kvitta mæ jo med mange plater i de ukene som har gått, så må fylle opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

SELGES

 

Jeg har klart å selge flere «ting» denne våren, så nå er jeg i en god «stim». Egentlig ett alt for fint karosseri til å ødelegges i skogen, så derfor selger jeg.

 

Sto hele høsten ute, tenkte i jula at den starter sikkert ikke. En kald dag, låste opp, vred på nøkkelen. Start umiddelbart. Og alle lamper og varsellamper osv fungerte som normalt.

 

Nei, har ikke skiftet overnevnte potmeter.

 

ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS!

Skulle jeg finne på å ta noe i bytte må det være en bitteliten campingvogn. Eller noe Serie 1 greier. Trenger også et stativ til å montere bak på bilen hvor jeg kan trille en liten mc eller scooter oppå, og ta med på tur.

DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ha ha

 

Nå har det gått over ett år uten oppdatering på denne tråden.

 

Nei, har ikke solgt.

 

Har bilen fungert? Har gått som ei klokke etter at æ skifta en temperatursensor. Fikk feilmelding om dette når jeg fikk feilkodeleseren.

 

I går skulle æ flytte en stor tilhenger og min Serie 1. Han æ leier verksted hos lurte på hvorfor jeg brukte Discovery’en. «Nå har den gått kjempefint, stopper ikke ved kirka heller slik den pleide å gjøre. Så den fungerer fint.»

 

Når skal æ lære? Må holde kjeft. Hva gjorde den fantastiske bilen? STOPPET. Feil på teperatursensor!!!

 

Noen som vil kjøpe?

 

Pris er kr 25 tusen. Kan akseptere ett fornuftig bud. Eller ta en kjørbar og ikke opprustet diesel 109/110 pick-up eller 3-dørs i bytte. Er bilen din verd mere så betaler æ om nødvendig et fornuftig mellomlegg. Jepp, dere leste riktig: DIESEL.

 

Tja. Må kanskje nevne at da, altså før i går, motoren gikk som ei klokke klarte æ å sprenge noen rustne bremserør. Så bilen har for tiden ikke bremser. Joda, har kjøpt rør. Men månedlige kjøringer på Rudskogen har en tendens å medføre en del timer med fiks på Light Weight’en. Var der på lørdag, og ringte Erik og bestilte deler i dag cool.

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

 

Kan også vurdere å bytte inn bilen pluss mellomlegg i en Freelander diesel/helst automat/cruisecontrol/tilhengerfeste/motorvarmer med passe kort kjørelengde.


Har nemlig aldri eid en Freelander.

 

 

fin kveld ønskes 

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hadde vært artig, men da kan æ beholde Discovery’en fremfor å bytte i en annen bensiner. 
 

Vi bor ikke akkurat i nabolaget til hverandre, for å besiktige, drikke kaffe og dekk-sparke.

 

ønske aill ein fin kveill

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik Iversen skrev:

Skulle ha tatt over defenderen min du... ;) 

Nå skal du være forsiktig Erik:D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten rustfri.

 

Langt fra i orden.

 

Dette er et bra utgangspunkt. Kjøp bilen og kom rett inn i LR’s mystikk og feil, og samtidig opplev sjela og bilens særegenhet.

 

Du kommer til å,hate bilen, mest kommer du likevel til å elske den.

 

Hadde jo fått den fikset, men kjøpte bilen for å kjøre med på Rudskogen etter at sønn tok over en Light Weight. Og plutselig kjøpte æ en LW til. Som brukes på Rudskogen.

 

Nei, reduserer ikke prisen. Prisen vil stige i takt med priser på andre klenodier.

 

ønske aill ein fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opp! 

 

Slik at dere ikke glemmer annonsen.

 

Nå har jeg ikke vært i nærheten av bilen på en stund. Men andre har brukt den. Starter hver gang og går utmerket. Ja, bremsene er ikke fikset enda.

 

Så det er nok meg bilen ikke liker.

 

Forresten, kan selges før kommende helg sammen med en vasstrukken campingvogn med det nye navnet "trekkpapiret". Heldigvis, kan man si, at fornuften ikke er blitt et eneste hakk bedre slik at bomkjøp fremdeles gjøres. <_<

 

(Yngste sønnen vurderte for en tid tilbake å sette faren under administrasjon. Den eldre broren er jo allerede inne her med snev av samme sykdom som faren.) :lol:

 

Ønsker alle en fin kveld

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...