Gå til innhold

Termostat P38 Diesel


Velocette

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte vannpumpe på min P38 diesel. Da vil jeg få byttet termostaten samtidig.

Den de hadde på BilXtra er på 80 grader. Vil det fungere bra ? Bilen blir kunn sommerkjørt. 

 

Er det nødvendig å demontere mer enn viskosekoblinga for å komme til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 grader er originalt fra bmw på den motoren så funker bra det, ville vel fjernet radiatoren også for å ha litt plass å jobbe på, det er såpass fort gjort at det er verdt det:) sett inn pumpe med stålskovler så slipper havari første uka hvertfall:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tobba !

 

Har kjøpt pumpe med stålskovler. Pumpa som sitter i ( original ) har gått 170000 km.  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst det da for en plastpumpe:D min gikk vel også rundt 160kkm så er vel ikke så ille;) nå har bilen snart passert 300kkm og stålpumpa funker enda:D lykke til med jobben, er veldig grei jobb, bare pass på at O ringen på termostathus ligger pent påplass når du monterer og ikke dra til skruene med moment RFT, er plast det også:D (RFT= red face tight)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...