Gå til innhold

Crimpetang for Deutch DT


JokerS30

Anbefalte innlegg

jeg bruker mer og mer Deutch DT koblinger når jeg monterer.... dilldall.

Vann og støvtette, solide, de ser ganske fine og proffe ut, og de varer LENGE.


Kjapt å montere / demontere dill blir det også, eller bytte om noe er gått i stykker.


Malurten i begeret er at tanga som er laget speiselt til dette, koster 2 formuer. Hella har også en, den koster bare en formue,

Finnes det gode tenger hos Biltema, Clas, Jula, eller andre steder som klarer å crimpe disse koblingene ? Originalverktøyet er jo litt spseelt, med 4 klembakker som klemmer synkront på selve hylsa. Det finnes mye sånt å få på ebay også, men de er beregnet på bruk av alskens tvilsomme verktøy, som gir crimp av varierende kvalitet.

 

Så langt har jeg i veldig stor grad kjøpt kabelnett med ferdig påpressede terminaler, men nå skal jeg antagelig lage noe 3pols koblinger, og det finner jeg ikke med kabel NOE sted....

 

Forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man kobler disse med en vanlig nitetang? (den typen GuttormG nevner er jo en 6 sidet matrisetang) Det finnes ørten varianter av matrisetenger, men jeg har aldri sett den typen verktøy brukt som kontaktpress.

 

Selv er jeg en fan av AMP typen av connectorer - og disse får du handlet knockoff versjoner av på f.ex biltema. Disse funker etter min erfaring helt fint opp til 1,5 kvadrat. Over dette så benytter jeg 6,3 mm med AMP kobling i connectorhus.

 

Tanga får du og - den koster noen hundrelapper. 

 

Denne typen innfesting: HEROFRH-07-CRIMPS_1607.jpg

 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Kabelkoblinger/Kontakter-2000031729/

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...