Gå til innhold

cb750

Anbefalte innlegg

hei alle

Startet opp defender en etter å ha skiftet ratiro på transferboksen i vinter til 1.222, alt viker ok ved første prøve tur veklser fint ingen ulyd. Men ikon TC og ABS på instrumentpanelet lyse heletiden. Kontrolerte alle kontakter på transfer og gir kasse før montering alle var ok. Bresene viker flott lite slitasje på klossene.

Noen som har en ide hvor starte feilsøket.

aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Defendere

Defenderen var  innom verksted før helga for å lese feil koder da jeg ikke har et Hawkeye eller nonocom selv. verkstedet kunne ikke finne noen feil på abs eller TC...... de klart ikke å slette  feil koder med utstyret sitt, usikke hva apparat de hadde. 

legger kopi av testen kanskje noen kan har en ide hvor starte søket når ingen feil melding ang abs eller tc kommer frem. Usikker hva jeg skal gjøre nå da.

Se på bilden det ene er tatt under fart for å vise at abs og tc lyser i 90 kmt,................ alt virker ok med defenderen.

NB: det er fruen som tar bilde i fart.

20180422_125557.jpg

Innskanning.pdf

Innskanning 1.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kommer og går litt. Samme kombo som du har. Har heller ikke funnet ut årsaken. Spent på om det kommer noen tips her. Jeg kjører med dem. Ignorerer den når de er der. Noen ganger forsvinner de når jeg starter, andre ganger ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette kommer og går er det veldig ofte slark i hjullager eller opplagring/kingbolt på knokkelhuset. Da vil avstand fra sensor og tannkrans på drivleddet bli variabel og lyset vil tennes i varsellampa.

 

Stramming av kingbolter er årlig foretak så det er bare å brette opp ermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem på min 110, har derfor parkert den i over et år. Gikk lei. 

Har en 130 i reserve, den kom uten abs og tc fra fabrikken :).  

Det var ikke kun lamper som lyser på min 110 men bremser aktiveres (TC) allerede ved lav fart. Alle hjulllager ok, spindler ok, sensorer byttet og ok, bremser byttet, ingen feilmeldinger fra nanocom, nanocom test ok, alle kontakter rene. Sannsynligvis defekt abs computer hos meg. Burde ta meg sammen i ansiktet og sende den til Uk for test og evt reparasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bremser på vår på et verksted for noen måneder siden. Når jeg skulle kjøre derfra så lyste bare ABS lampa (også i fart!). Etter kort tid så kom bremsene på automagisk på antagelig ene siden. Kjørte tilbake til verkstedet og klaget på saken. La selv merke til at den ene sensores sto litt "høyere" enn den andre foran, hvor det ble byttet skiver og bånd.  Sa fra til verksmester og JA, det var problemet. De fikk justert den på plass og alt vel. MEN, fortsatt kombo på TC og ABS innimellom, men dette har ikke til nå medført noe problem over noen år....faktisk :)

Det andre jeg også opplevde når jeg kjørt fra verkstedet første gang var at pedalen var litt "blaut". Klaget på dette og de luftet en eksta gang før jeg fikk bilen med da også justert sensor. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...