cb750 Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 hei alle Startet opp defender en etter å ha skiftet ratiro på transferboksen i vinter til 1.222, alt viker ok ved første prøve tur veklser fint ingen ulyd. Men ikon TC og ABS på instrumentpanelet lyse heletiden. Kontrolerte alle kontakter på transfer og gir kasse før montering alle var ok. Bresene viker flott lite slitasje på klossene. Noen som har en ide hvor starte feilsøket. aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Du må bruke diagnose og lese av feilmeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 14. april 2018 Forfatter Del Skrevet 14. april 2018 sikert det beste det, planen er å beholde defenderen må nok fremskaffen en diagnose leser, noen som har en for salg..... eller hviken type anbefales og hvor kan den kjøpes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. april 2018 Del Skrevet 14. april 2018 Kan tenkes at det er noen i nærheten som kan bidra.. Men da må du opplyse hvor hjelpen trengs. Selv kjøpte jeg Hawkeye pro. Åpen for alle Landrovere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 22. april 2018 Forfatter Del Skrevet 22. april 2018 Hallo Defendere Defenderen var innom verksted før helga for å lese feil koder da jeg ikke har et Hawkeye eller nonocom selv. verkstedet kunne ikke finne noen feil på abs eller TC...... de klart ikke å slette feil koder med utstyret sitt, usikke hva apparat de hadde. legger kopi av testen kanskje noen kan har en ide hvor starte søket når ingen feil melding ang abs eller tc kommer frem. Usikker hva jeg skal gjøre nå da. Se på bilden det ene er tatt under fart for å vise at abs og tc lyser i 90 kmt,................ alt virker ok med defenderen. NB: det er fruen som tar bilde i fart. Innskanning.pdf Innskanning 1.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Mine kommer og går litt. Samme kombo som du har. Har heller ikke funnet ut årsaken. Spent på om det kommer noen tips her. Jeg kjører med dem. Ignorerer den når de er der. Noen ganger forsvinner de når jeg starter, andre ganger ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Om dette kommer og går er det veldig ofte slark i hjullager eller opplagring/kingbolt på knokkelhuset. Da vil avstand fra sensor og tannkrans på drivleddet bli variabel og lyset vil tennes i varsellampa. Stramming av kingbolter er årlig foretak så det er bare å brette opp ermene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Eller sensor har forskjøvet seg utover i setet. Tapp pent på den med en liten hammer eller bakenden på en skrutrekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjartanb Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Har hatt samme problem på min 110, har derfor parkert den i over et år. Gikk lei. Har en 130 i reserve, den kom uten abs og tc fra fabrikken . Det var ikke kun lamper som lyser på min 110 men bremser aktiveres (TC) allerede ved lav fart. Alle hjulllager ok, spindler ok, sensorer byttet og ok, bremser byttet, ingen feilmeldinger fra nanocom, nanocom test ok, alle kontakter rene. Sannsynligvis defekt abs computer hos meg. Burde ta meg sammen i ansiktet og sende den til Uk for test og evt reparasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Byttet bremser på vår på et verksted for noen måneder siden. Når jeg skulle kjøre derfra så lyste bare ABS lampa (også i fart!). Etter kort tid så kom bremsene på automagisk på antagelig ene siden. Kjørte tilbake til verkstedet og klaget på saken. La selv merke til at den ene sensores sto litt "høyere" enn den andre foran, hvor det ble byttet skiver og bånd. Sa fra til verksmester og JA, det var problemet. De fikk justert den på plass og alt vel. MEN, fortsatt kombo på TC og ABS innimellom, men dette har ikke til nå medført noe problem over noen år....faktisk Det andre jeg også opplevde når jeg kjørt fra verkstedet første gang var at pedalen var litt "blaut". Klaget på dette og de luftet en eksta gang før jeg fikk bilen med da også justert sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Dårlige hjullager kan tvinge inn stempel på bremsene slik at trykket vil aktivere brems på motsatt side. Regner med at begge har hjullager under kontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.