Gå til innhold

Ekstralys/IIDTOOL m.m.


mrxman

Anbefalte innlegg

Langlysene er jo pinade ute på ekornjakt, ikke mye å skryte av, men som forventet.

Er det noen som har byttet ut halogenpærene med xenoninnsats? Dette har jeg gjort med godt resultat på en annen bil jeg hadde, måtte ha canbus varianten men det fungerte og fungere problemfritt.

 

Ellers så blir det jo montert ekstralys, xenon eller ledbar av noen slag. Heller mere mot runde xenon x 3 i stedet for ledbar, da jeg synes ledbar blir for mye lys rett og slett, fint og bra i oppholdsvær men det lyset blender i snevær som vi de siste mnd har hatt mer en nok her oppe i Finnmark. 

Hva har andre av ekstralys på sine biler?

 

Forøvrig bestilt IIDTOOL via Landrover butikken, de hadde tilbud på den ordinære modellen, altså uten BT. Håper den duger selv om, ser selvsagt fordelen med BT modellen, men får berges med den ordinære utgaven siden prisen var ok.

 

Ute å kjørte litt i sted, grynnet i sne...så kom det fra min eldste sønn på 11 år "trur pappa er i litt sånn teste alt modus nu" :-)) 

 

 

Endret av mrxman
Tilleggsinformasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pickup skrev:

Hei, jeg har byttet ut halogen til xenon. 

Lysbildet ble likt, bare sterkere. Ombygging med litt påkostet canbus ballast. Det ble best med ekstra xenon langlysene i grillen 

DSC_2370.JPG

Ser bra ut med de runde ekstralyktene, bra str som harmonere bra med sirkelen/str på orginale langlysene. Trur nok jeg går for runde xenonlys selv :-) 

Ja lysbildet med ombygging vil jo naturligvis bli sterkere med xenonpærer i stedet for halogen, men ble det noen lengde på de orginale langlysene når du byttet? Hvilkene lykter er det du har satt på, type/merke?

Endret av mrxman
Tilleggsinformasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt Autostrada på pris- og delelagersjefen der har matchet UK «noen» ganger. 

Har ellers brukt Advanced Factors i UK med stort hell på pris og levering. Avisa Landy følger med noen ganger og, til stor leseglede :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, mrxman skrev:

Ser bra ut med de runde ekstralyktene, bra str som harmonere bra med sirkelen/str på orginale langlysene. Trur nok jeg går for runde xenonlys selv :-) 

Ja lysbildet med ombygging vil jo naturligvis bli sterkere med xenonpærer i stedet for halogen, men ble det noen lengde på de orginale langlysene når du byttet? Hvilkene lykter er det du har satt på, type/merke?

Takk. Bilen er nok bedre til ekornjakt med xenonkit enn halogen - ble ikke betydelig endret lengde. 

Hella Luminator Compact Xenon tror jeg lyktene heter. 

Henter deler fra advancedfactors og Island4x4 - skjelden fra norske utenom biltema 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

IMG_4895.JPG

 

jeg har nbb alpa 225 i A bar (bare skrudd rett igjennom den myke bjelken) tror de er 70 W xenon +  at jeg har montert 50W xenon kit i H11 pærene for hjelpelanglysene.  Har ikke separat bryter inne i bilen, så det er veldig enkelt koblet opp. 

 

Funker kjempebra, men det blir litt mørkt når man blender ned.. 

IMG_5254.JPG

 

 IMG_2191.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, paaljt skrev:

IMG_4895.JPG

 

jeg har nbb alpa 225 i A bar (bare skrudd rett igjennom den myke bjelken) tror de er 70 W xenon +  at jeg har montert 50W xenon kit i H11 pærene for hjelpelanglysene.  Har ikke separat bryter inne i bilen, så det er veldig enkelt koblet opp. 

 

Funker kjempebra, men det blir litt mørkt når man blender ned.. 

IMG_5254.JPG

 

 IMG_2191.JPG

Ja jeg heller vel til nbb lys med xenonkit  jeg også når høsten kommer. Har sett litt på de lyktene og synes de ser greie ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...