Gå til innhold

Bytte nedre bærebro forran H+V side. D3.


josda

Anbefalte innlegg

Skal bytte begge nedre bærebroer forran på min 06 mod D3. Er det noen som har en god beskrivelse på denne jobben? Tenker da mest på instillinger av luftfjæringa før en begynner, er det noe en må ta høyde for her? Jeg har skrudd mye bil så tror selve skruinga skal gå fint, men alltid greit å få noen  tips slik at en begynner og avslutter på riktig sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, vegarj said:

Kjøp komplette bærearmer med nye bolter, og ha tigersag/tynne kappeskiver tilgjengelig så hår jobben greit :) husk å ta forstillingskontroll etterpå

Har bærearmer og bolter, samt nødvendig verktøy. Var mer fremgangsmåten eg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme utfordringer bak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hukommelsen: Øvre bakre armer er plagsomme fordi ein slit med å få god plass rundt framre innfesting. Mange skjære i stykker armen for å komme godt nok til med sag til å kutte gjennom bolten som ofte er rusta fast i foringa. Nedre armer bak er ok jobb. Bytting av føringar i knokkelen bak kan vere meir plagsomme, og dei er stort sett like slitt som foringene i bærearmen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, jschille skrev:

Fra hukommelsen: Øvre bakre armer er plagsomme fordi ein slit med å få god plass rundt framre innfesting. Mange skjære i stykker armen for å komme godt nok til med sag til å kutte gjennom bolten som ofte er rusta fast i foringa. Nedre armer bak er ok jobb. Bytting av føringar i knokkelen bak kan vere meir plagsomme, og dei er stort sett like slitt som foringene i bærearmen.  

Takker. 

 

Har komplett sett med armer til hele bilen, og tenkte bytte alt i samme slengen. Passert 200 K nå, ser de fleste foringene er ganske morkne og løse i fisken. Forhåpentligvis vil det hjelpe på. Opplever at bilen sporer vel mye, spes med sommer dekk. 

 

Må bare få kjøpt inn bil no 2 først... he he. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Tysen said:

Har nå byttet på min D4, og det gikk mye enklere en på min tidligere D3, hvor armene måtte kappes i småbiter for å komme frem til å kunne kappe boltene. Denne gangen kom de ut med hjelp av luftmeiselen. Sett fjørene på det laveste før du begynner å demontere.

BYTTE FREMRE NEDRE.pdf

Dette ser overkommelig ut. Takker så mye for god arbeidsbeskrivelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe oversikt over alle boltene etc som trengs for alle bære armene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kjenner jo til boltsettene frå Advanced Factors og eg trur Island4x4 også har noko sånt no. Ellers så er det vel til bruke den russiske delekatalogen og ta ut alle delenummerane. Komme ikkje på nokon som har lagt ut slik oversikt, men finns sikkert i ein eller anna forumpost ein plass.. Har bilen din gått 200´blir det nok fint å få det bytta. Mitt problem er at aldri kjem i nærheten av å ha "alt" nytt på ein gong , tok alt bak for 2 år sidan,  og no trur eg nedre framre er på veg igjen, så då blir jo nesten nytt - men berre nesten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt rykter om at Britpart= shitpart. Stort bare brukt bolter fra britparts.

 

Kjøpt alle bære armene fra Island4x4.  stort sett OEM, eller org LR del, alt ettersom. 

 

 

Men Du kan sikkert bare kjøpe løse foringer å presse inn.... kjedelig uansett. Man forventer jo litt lengre enn 1 år liksom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Byttet begge nedre armene foran(OEM) og endeledd i går.

alle bolter bortsett fra en var lett å få løs, den siste måtte man jobbe litt ekstra med.

Fulgte den beskrivelsen som ble lagt i tråden tidligere. 

 

07B4F420-8319-4C08-A9ED-282FCD87F9D7.jpeg

083EBEB4-92A7-4826-B821-335EBA734992.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...