Gå til innhold

Defender eller Serie 110 i UK bensin


thommes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå blitt rimelig godt kjent med en Disco 2 TD5 kjøpt i 2016 (første Land Rover) og skal flytte til Storbritannia  i løpet av høsten. Der ønsker jeg å kjøpe en 110 med bensin slik at jeg slipper inn overalt i Europa der gamle dieselbiler ikke får lov å kjøre. Jeg regner med et forbruk på 1,5-2 liter per mil. Jeg kan null niks om serie eller defender, men har funnet noen som tilsynelatende ser greie ut. Er det noen som kan si sin mening om denne? Regner med at litt pruting er mulig:

https://www.motors.co.uk/car-45282076/?i=3&m=sp

Er det typiske feil på disse modellene som man kan sjekke lett selv?

 

Er det noen som har erfaringer med 3.5 liters motoren? Jeg leste at den opprinnelig kommer fra en Buick fra 60-tallet. Virker litt tøft. B)

 

Takker for innspill.

Thommes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ta kontakt med Tuggy og hils fra meg og fruen .

http://kevcardno.wix.com/tugs-4x4

Han har også skrevet litt her på Internasjonalt Forum.

Kevin kan nok hjelpe deg med å finne en bra bil uten å bli snytt.

Han vet han får et problem hvis du klager til oss.:lol:

 

Biler som har gått utenlands i andre klima mm, har ofte andre feil og skavanker enn de vi er vant til.

Etter et par biltreff i England og 40 år som mekaniker må jeg innrømme at min oppfatning av engelskmenns " mint condition "

vedrørende gamle biler mange ganger har ligget nær norsk vrakpant.

Men man får jo bare kontakt med problembiler på verksted.B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til 110 men en 3.5 V8 vil bruke masse bensin (det er nokså populært med gas) .  Bilen du har en link til ser helt gjenoppbygd/"pynta" ut og det kan være bra... Jeg tror det er best å enten kjøpe billig og utføre arbeid og fornyinger selv eller fra ett anerkjent og helst nokså lokalt verksted (hvis noen seller gamle Land Rovere uten verksted så er de optimister).  Kvalitet på arbeid og deler kan være problematisk, så sats på å handle lokalt hvis det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting er litt annerledes der en det er her....

Først må du tenke på om bilen er ombygd. Selv om det er ingen grenser for hva man kan gjøre i UK

så lenge den går gjennom den årlige MOT (EU kontroll/ PKK), så er ombyggde biler vanskeligere og til dels

dyrere å forsikre. Og med ombygging mener jeg alt som ikke slik den var fra fabrikken. Noen forsikringsselskap

kan være helt radikal. Til og med kan takgrind komme under modifisering.

110 V8 som er fra fabrikken er nesten som samleobjekter å betrakte, så prisene kan være deretter.

MOT er årlig, ikke 2 årlig som her.

Hvor har du tenkt deg som du ikke kan kjøre med en Td5 diesel bil? Har du hørt for mye skremselspropaganda?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har nok blitt skremt endel. Med min Disco2 Td5 har jeg ikke lov å besøke venner i Essen for eksempel. Det gjelder nesten hele Ruhr-området. En lokal forhandler i NRW (Tyskland) sa at han kjører med sin oldtimer i Umweltzonen, men at han passer på hvor han parkerer slik at det ikke synes at han har gult eller rødt klistremerke. Dessverre så får jeg bare gult med min Td5, selv med kat. En 3.9 V8 efi får grønt. Det hadde vært flott å finne en Defender med en slik motor. I og med at en 3.5 ikke har innsprøyting (såvidt jeg har forstått det) vil den havne på gult og ikke grønt. :-(

Jeg har rett og slett lyst på en 110 station wagon med V8. :-)

Mulig at jeg må fire på kravene og gå for en Td5 og kjøre ulovlig enkelte plasser i Tyskland.

 

gautes, linken fungerer ikke, men jeg fant noen kommentarer fra tugs som sier at han flyttet til Gibraltar? Uansett takk for tips. Jeg skal sjekke med ham når tiden nærmer seg.

 

101: Ja, det er nok best det du sier at jeg sjekker nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Snatch fra Withams med V8. Hold et øye åpent på http://www.mod-sales.com.  Det er mange 3.9 motorer installert i diverse eldre kjøretøyer men da kan det begynne å bli problemer med eldre gir/transfer kasser og stikk-aksler. Forsikring ordner seg gjerne, men de bruker et poeng system som du må følge for å ikke miste den originale registreringen - se https://www.gov.uk/vehicle-registration/radically-altered-vehicles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE kjøp en 'snatch', hvis du har planer om å bruke det som familie bil.:o

De er helt horribel å kjøre da de er for tung. Å kjøre på svingete veier i mer en

40km/t går ikke. Dette fra personlig erfaring fra tjeneste tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, qcnr skrev:

IKKE kjøp en 'snatch', hvis du har planer om å bruke det som familie bil.:o

De er helt horribel å kjøre da de er for tung. Å kjøre på svingete veier i mer en

40km/t går ikke. Dette fra personlig erfaring fra tjeneste tid... 

I utgangspunktet så får man en Defender med  bensin V8 men det blir nok en del militær ballast som må fjernes - mye arbeid kanskje, og ikke innsprøytning så det vil ikke fungere?

 

Lurer på om veteraner er utestengt fra diverse byer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...