Fjellmann Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Hei Tok av registerreim dekselet for å sjekke om jeg hadde den svake oljepumpa på min 2007 D3 i dag. Fant kjapt ut at jeg hadde den svake varianten. Og etter litt inspeksjon av den så ser det jammen ut som at den har begynt å sprekke (Er ikke så lett å se på bildene). Skulle fått sjekket dette med Penetrant inspeksjon for å være helt sikker. Jeg jobber med NDT så er vant med inspeksjon av sprekker. Tørr ikke bruke bilen mer før ny pumpe er montert. Snakk om griseflaks:) Holder på å se hva deler jeg skal bestille. Pleier Advanced Factors sende raskt? Eller anbefaler dere andre plasser? Ser delelisten min grei ut eller trenger jeg noe annet? Registerreim og den bakre reima ble byttet i 2014 for 40000km siden. Burde jeg bytte den bakre reima og nå? 2x https://www.advancedfactors.co.uk/1102415-crankshaft-front-oil-seal-tdv6-victor-reinz-81-34316-00-2058-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/k025624xs-gates-discovery-3--4--range-rover-sport-27--30-camshaft-belt-kit-front-only-1145913-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/lr076782g-oem-fomoco-oil-pump-27-30tdv6-922725-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/1346539-oil-seal-98095-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/70-24571-20-victor-reinz-sealing-silicone-80ml--use-between-pump-base--sump-gasket-941179-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/lr002458-crankshaft-pulley-m14x70-hex-bolt-tdv6-to-vin-9a198352-4791-p.asp 1x https://www.advancedfactors.co.uk/4273-laser--diesel-engine-settinglocking-kit---land-rover-27d-30d---belt-drive-1150714-p.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Hvorfor har du to tetteringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 (endret) Ville tatt med en original simmring istedet for 2x victor reinz. Altså en av hver. Ble vannpumpen byttet sist?, ellers tar du med den og. Ny multireim? Advanced factors DHL Express går fort. Endret 12. april 2018 av Hanslr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det må kalles flax ja . Håper flere sjekker pumpene sine Har stort sett bare brukt Island 4x4... og vært fornøyd Vært nevnt i en annen tråd, men bestill simmer ring/tetningen til oljepumpa som har medfølgende konisk verktøy for å montere denne. Bestill gjerne 2 tetninger, i tilfelle den 1st blir ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, pickup skrev: Hvorfor har du to tetteringer? Hei jeg tenkte å bestille to simmerringer slik at jeg har en i backup hvis jeg ødelegger en ved montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 2 timer siden, pickup skrev: Hvorfor har du to tetteringer? Hei jeg tenkte å bestille to simmerringer slik at jeg har en i backup hvis jeg ødelegger en ved montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 12. april 2018 Forfatter Del Skrevet 12. april 2018 Jeg leste en plass at Citroën og bruker samme oljepumpen stemmer det? Er pumpene helt identiske? Noen som vet hva den koster å kjøpe fra Citroën i norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pickup Skrevet 12. april 2018 Del Skrevet 12. april 2018 Det er en litt uvanlig Citroën modell som har tdv6, men de finnes. Jeg monterte en ny tettering i vinter og med reinz var det ikke vanskelig, du blir neppe å ødelegge en. Det hjalp å ha rett verktøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Hei Holder på å montere ny oljepumpe og ny registerreim nå. Har fått låst av kammene og veiven med låseverktøy. Jeg leste i Haynes at man ikke kan stole på at disse låseverktøya holder nok når bolten på veiven skal trekkes til. Hva har dere brukt til å holde igjen når denne trekkes til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Hadde bare låseverktøyet i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Ok Eit spørsmål til som sikkert er fryktelig teit, men jeg får ikke roen. Hva er det som holder spoketen på plass på veiven? Jeg ser ingen splines eller spor som forhindrer den å spinne på akslingen. Hva er det jeg ikke har fått med meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 Bare bolten. Det er en strekkbolt, og derfor viktig å skifte den. Og viktig å holde tunga rett i munnen med kamhjul og alt mulig. Turn motoren to ganger og sjekk at alle 3 låseverktøy forsatt passer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 På 4/12/2018 den 19.12, Fjellmann skrev: Jeg leste en plass at Citroën og bruker samme oljepumpen stemmer det? Er pumpene helt identiske? Noen som vet hva den koster å kjøpe fra Citroën i norge? Litt rimeligere enn hos land rover . Har postet citroen part nummer i en annen tråd . Husker det ikke i farten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 20. april 2018 Del Skrevet 20. april 2018 4 minutter siden, oggioffshore skrev: Litt rimeligere enn hos land rover . Har postet citroen part nummer i en annen tråd . Husker det ikke i farten Kanskje dette . PART NUMBER 1001F2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 En god ide når du holder på med register reim på -uansett- bil, er å tydelig merke en tann på hvert tann hjul og tilsvarende på den gamle reimen + retning før den tas av. Så teller du tenner mellom merkingene og overfører disse merkene til den nye reimen. Da er det bare å få merkingen på den nye reimen til å stemme med de merkede tennene på tann hjula. Min erfaring viser at først da er det idiotsikkert, for selv med låseverktøy, så er det utrolig enkelt å få reimen plassert 1 tann feil om det ikke er merket slik som beskrevet over. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmann Skrevet 22. april 2018 Forfatter Del Skrevet 22. april 2018 Takk for gode tips og råd. Nå er ny oljepumpe, vannpumpe og registerreim montert og bilen maler som en katt. Holder på å bytte alle oljer og filter på bilen før den tas i bruk igjen. Jeg har kjøpt inn nye høydesensorer. Er det lurt å bytte disse som preventiv vedlikehold? Bilen skal uansett inn på høydekalibreringen på tirsdag så kan vel være lurt å bytte alle før dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 22. april 2018 Del Skrevet 22. april 2018 Bra jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.