Gå til innhold

D2 2001. 3 amigo og en rød..


KCVarvik

Anbefalte innlegg

Da, kjære forum.. 

Jeg har ikke diagnose apparat og trenger litt hjelp. 

 

Har de 3 amigos, og dette er abs høyre bak. Ifølge bremsetest. 

Men har nå og konstant lys i håndbrekket lampen. 

Abs og TCS virker ikke, så er ikke bryteren til håndbrekket? (har ikke sjekket den) 

 

Noen som har noen tips, eventuelt mulig å hjelpe med diagnose i Sandefjord området? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet meg hjem fra jobb i Trøndelag og fått sjekket litt mer. 

Er 2 abs sensorer, begge bak, som er gåen. 

Bremseveske er det i beholder. 

Sjekket og nivåvakt til bremsevæske og den virker. 

 

Så da er det bare å få satt på nye sensorer bak. Og er det noen som vet om jeg må få slettet feilkoder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vell, nå er alle abs sensorer i orden, og lampene vil fortsatt ikke slukke. 

 

Har og funnet ut at utgangen på slabs som skal gi ut 12V ikke gjør det. Sjekket kabler som går til bremsevæske og håndbrekk, her er alt i orden. 

Setter 12v på den så forsvinner håndbrekk lampen. Men ikke 3 amigos. 

 

Har og fulgt en guide på nett for å koble forbi 2 ventiler i abs enheten. Funket heller ikke. 

 

http://www.handyhowie.co.uk/handyhowie/Disco_ABS_Fault.html

 

 

Så begynner å lure på om det er SLABS hjernen som ikke vil være med lenger? 

Må vel bestille meg en diagnose dings, om ingen i nærheten har? 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenganger er vel jordingen inne i abs modulatoren som tuller. Knotejobb og fikse men veldig billig. Ligger oppskrift på nett. Husker ikke i farta nettstedet men søker du på forumet så er det blitt linket til den siden med tree amigos

 

Leif Ove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt diagnose i dag (hadde en Delphi Kina leser kom jeg på) fikk opp feilmelding på abs sensor v.f og på shuttle valve. Sistnevnte har jeg koblet om som beskrevet i linken ovenfor. 

 

Fikk slettet meld og kjørt en tur uten at feilen har kommet tilbake. 

Så, burde jeg kjøpe ny shuttle valve? Jeg mistenker at det er abs modulen som er synderen, da jeg ikke kunne måle noe feil på disse bryterne når jeg hadde den ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KCVarvik skrev:

Fikk tatt diagnose i dag (hadde en Delphi Kina leser kom jeg på) fikk opp feilmelding på abs sensor v.f og på shuttle valve. Sistnevnte har jeg koblet om som beskrevet i linken ovenfor. 

 

Fikk slettet meld og kjørt en tur uten at feilen har kommet tilbake. 

Så, burde jeg kjøpe ny shuttle valve? Jeg mistenker at det er abs modulen som er synderen, da jeg ikke kunne måle noe feil på disse bryterne når jeg hadde den ute. 

Får du ikke ny feilmelding ville jeg ikke kjøpt noe som helst. Jeg har også bygd om min shuttle valve for veldig mange år siden og ikke en feilkode på den etter ombygging. Kjør og kos deg.

 

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...