Gå til innhold

Det nærmer seg ny Defender?


Defendre

Anbefalte innlegg

Tviler på at det er slik den nye Defenderen kommer til å se ut. Det der er nok en mock-up. Tipper de har satt et Disco-karosseri på et 90"-understell eller noe i den dur.

Den bakdøra der er i alle fall ikke brukbar for annet enn å laste blokkfløyter med... :D

 

Tror vel de bildene har vært publisert her tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ut fra engelske nettsteder at dette var testing av det nye 90"- understellet..? At de bare sveisa og kappa litt på Discoer for å få et liksomkarosseri for å skjule herligheten slik at de kinesiske triadene ikke fikk blod på tann.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.autonews.com/article/20171017/BLOG06/171019692/land-rover-design-chief-dangles-more-clues-on-next-defender

 

"But purists looking for a retro Defender likely will be disappointed.

"I am a modernist," McGovern proclaims. "I'm looking forward, not back." So how can the new Defender retain its original shape and yet have a fresh, modern design that is instantly recognizable?

McGovern's previous work on Range Rover and Discovery, I believe, point the way to the next Defender."

 

Denne stod imidlertid å lese i går:

http://www.autonews.com/article/20180409/OEM04/180409752/land-rover-defender-boxy-roots

 

Endret av Pederover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at forhåpningene mine er svært lave. Men, nå liker jeg jo ingenting etter Disco 4. Så en Disco 5 i går, trodde det var en Ssasayoung eller hva det heter. Mulig det var de grønne skiltene som gav det inntrykket. Får stelle godt med de Defenderene vi har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo nødt til å tilfredsstille krav om krasjtester både for passasjerer og fotgjengere, inkludere airbager, redusere drivstofforbruk osv, så den er vel nødt til å se mer ut som et såpestykke enn det den gamle Defenderen gjør.  Tipper de har tenkt å gjøre den mer vanntett også. Kanskje til og med redusere innvendig støy og vindsus? Håper de beholder gulv som ikke samler vann.  Om batteriet får plass i motorrommet er ok for meg, men masse plast rundt reservehjulet på bakdøra har jeg ikke sansen for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollinger b1 som kommer i 2019 er jo rimelig lite såpestykkeformet. Da burde vel defenderens design holde i fht sikkerhet osv? Hva med gwagen?  Mister den det firkantede utseende blir det jo ikke det samme.. Et kult alternativ til defender om man vil ha en praktisk bil man kan laste full, og som er elektrisk og nærmest lydløs er i allefall bollinger b1. Så spørs det litt på rekkevidde osv da. Ser tøff utB)

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel på hvor opptatt JLR er av at bilen skal få høy score i tester. Men jeg er enig, det finnes fortsatt firkanta farkoster som Bollinger,  GD og en rekke varebiler. Jeg synes det ville være stas om de lager noe som viser at det er Defender DNA eller hva de kaller det. Lite sannsynlig at det blir noe med stive aksler eller stålramme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/12/2018 den 22.40, Ivers skrev:

Bollinger b1 som kommer i 2019 er jo rimelig lite såpestykkeformet. Da burde vel defenderens design holde i fht sikkerhet osv?

 

Neppe. Bollingern er designet for å være så tung (10001 pund..) at det ikke stilles noen sikkerhetskrav. Ingen airbags, bjelker, etc. Sjansen for at den kan godkjennes 

i Europa slik den er designet er neglisjerbar. Ingen bilfabrikk ville drømme om å jobbe fram et sånt design i dag - men så er ikke Bollinger en bilfabrikk, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ketilelg skrev:

 

Neppe. Bollingern er designet for å være så tung (10001 pund..) at det ikke stilles noen sikkerhetskrav. Ingen airbags, bjelker, etc. Sjansen for at den kan godkjennes 

i Europa slik den er designet er neglisjerbar. Ingen bilfabrikk ville drømme om å jobbe fram et sånt design i dag - men så er ikke Bollinger en bilfabrikk, heller. 

Fillern.. kunne tenkt meg en sånn også.:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 19.17, Pederover skrev:

http://www.autonews.com/article/20171017/BLOG06/171019692/land-rover-design-chief-dangles-more-clues-on-next-defender

 

"But purists looking for a retro Defender likely will be disappointed.

"I am a modernist," McGovern proclaims. "I'm looking forward, not back." So how can the new Defender retain its original shape and yet have a fresh, modern design that is instantly recognizable?

McGovern's previous work on Range Rover and Discovery, I believe, point the way to the next Defender."

 

Denne stod imidlertid å lese i går:

http://www.autonews.com/article/20180409/OEM04/180409752/land-rover-defender-boxy-roots

 

Interessant site?! Alle nedtrekksvinduene ligger foran teksten...

 

Screenshot_20180420-084336.png

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...