Kvasi Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Antar det er på tide å gi pokalene litt oppmerksomhet men blir ikke helt klok på fremgangsmåten. Noen som kan diske opp med en rask forklaring av hva jeg burdte gjøre etter å ha kjørt rundt med bilen i etpar år, og ingenting tyder på at forrige eier var en mester i vedlikehold? Prøvd å lese meg litt opp men blir ikke helt klok på om de deler olje med diffen eller om det er eget lager av olje, eller fett. Er det fett ser jeg for meg at de bør demonteres for rengjøring, osv osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 (endret) To år uten etterfylling er lenge. Jeg etterfyller flere ganger i året. Sving fullt over til en side. I framkant på knokkelhuset midt på finner du nivåplugg. Lengre oppe en påfyllingsplugg. Åpnes med 1/2" latmannsarm eller skralle. Hullet i plugget er firkantet og vil derfor passe koppnøkkelsettet. For at oljen skal renne ned må du svinge helt over til siden. Etter vading tapper jeg av og fyller opp med ny olje. Alle andre bruker one-shot-fett. Diffen har egen olje. Simring mellom pokal og akselhylse. Endret 7. april 2018 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 7. april 2018 Forfatter Del Skrevet 7. april 2018 Egen olje i pokalene altså. Hvilken olje er å foretrekke? Og, mener å huske at det er en firkantet plugg på toppen men i bakkant. Sving til høyre og fyll på høyre side eller motsatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Tja, lenge siden jeg hadde range rover, så mulig den står bak. GL4 var brukt på den tiden. Den renner nok raskt ut om ikke kingbolter er shimset årlig. One-shot er en grautlignende olje som kommer i poser i rett størrelse laget for pokalene. En deleleverandør har nok liggende. Den foretrekkes av de fleste til dette bruket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Oneshot passer dårlig på biler som skal ha olje. Er for tykk til å smøre øvre pivotlager eller foring godt nok. Men eldre biler kjøres ofte lite.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 8. april 2018 Forfatter Del Skrevet 8. april 2018 Det er en 1990 og den blir brukt hver dag, så jeg får gratis Statoilkopp hvert år. Da tolker jeg det sånn at det er på tide å kjøpe GL4 og helle innpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. april 2018 Del Skrevet 8. april 2018 Renner det ut fort igjen er det på tide med en overhaling. Rustne eller stripete pokaler spiser simringer med påfølgende lekkasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.