Gå til innhold
LRforum

Smørning pokaler rrc, how to?


Anbefalte innlegg

Antar det er på tide å gi pokalene litt oppmerksomhet men blir ikke helt klok på fremgangsmåten. Noen som kan diske opp med en rask forklaring av hva jeg burdte gjøre etter å ha kjørt rundt med bilen i etpar år, og ingenting tyder på at forrige eier var en mester i vedlikehold?
Prøvd å lese meg litt opp men blir ikke helt klok på om de deler olje med diffen eller om det er eget lager av olje, eller fett. Er det fett ser jeg for meg at de bør demonteres for rengjøring, osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To år uten etterfylling er lenge. Jeg etterfyller flere ganger i året.

 

Sving fullt over til en side. I framkant på knokkelhuset midt på finner du nivåplugg. Lengre oppe en påfyllingsplugg. Åpnes med 1/2" latmannsarm eller skralle. Hullet i plugget er firkantet og vil derfor passe koppnøkkelsettet.

For at oljen skal renne ned må du svinge helt over til siden.

 

Etter vading tapper jeg av og fyller opp med ny olje.

Alle andre bruker one-shot-fett.

 

Diffen har egen olje. Simring mellom pokal og akselhylse.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, lenge siden jeg hadde range rover, så mulig den står bak. 

GL4 var brukt på den tiden. Den renner nok raskt ut om ikke kingbolter er shimset årlig.

 

One-shot er en grautlignende olje som kommer i poser i rett størrelse laget for pokalene. En deleleverandør har nok liggende. Den foretrekkes av de fleste til dette bruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...