Gå til innhold

05' Discovery 3 går i nød


CuckoosNest

Anbefalte innlegg

Hei 

Har ikke vært veldig aktiv på forumet på lenge da vår 2005 Discovery 3 har gått som en klokke, det gjør den dessverre ikke nå. 

Etter siste kuldeperiode gikk plutselig bilen i nød, starter og går greit uten belastning, men gir jeg skikkelig gass får jeg opp motorfeil og den går sakte. Bilen stopper ikke helt og gir jeg rolig gass funker den igjen. Mistenker egentlig noe kondens/isingproblem og fikk lest ut feilkoder på verksted. 

Feilkoder på EGR ventiler  (Disse er blikkert) 

P2299 Brake pedal switch, testet bryter, ok 

P2290 injector controll pressure too low 

Kan omhandle høytrykkspumpe. 

 

Som sagt er altså bilen ustabil, og den lukter faktisk også litt diesel. 

Er det noen av Discovery-guruene som har noen ideer angående disse problemene blir jeg særdeles glad? 

 

Mvh Bjørn 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har også tenkt på diesefilter og ga vel egentlig verksted beskjed om å bytte det, noe de faktisk ikke gjorde. 

Sjekka i servicehefte nå, og det ble bytta på 167 000 km i 2015, nå har bilen gått 212 000, så det bør kanskje høyprioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alle servicer selv når jeg legger om dekk, så 2 ganger i året får bilen ny motorolje og alle filter. Sannsynligvis litt overkill, men service kitene er såpass rimelige at det ikke har noen betydning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta av coveret over motor, og se om det er noen synlige lekkasjer.....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...