Gå til innhold

D2 2000 td5, ny her på forum


Anbefalte innlegg

Hei, har ein land Rover disco 2 Td5 automat som runda 200000km idag. Og har ein par spm til dere som kan disse bilene

 

1:når eg har parkert bilen står den og jobber med noe trykk, holder hvertfall på i 10 min og durer?

2: har byttet ut luftbelgene med fjører, og har da tatt ut kontaktene til kompressoren så er vel ikkje denne som lager lyd. Kan eg skru ut luft kompressoren, eller må den stå der? (Kompressor og belger er OK og har blitt brukt ca 16000km på bilen, ventilen som var defekt)

3: automat kassa går i nød modus, skjedd 2 ganger. Stoppa og starta bilen så er den OK igjen. Noe eg må passe på her, bytte? Olje vart byttet for 16000km siden.

 

 

Mvh Sindre

 

 

 

 

Endret av sindre s jensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Lytt deg fram til det som durer.

2. Pill ut.

3. Kan være feil på xyz-bryter men ofte kabelmatta over kassa som ligger til gods et sted.

    Søk litt og du vil finne bilder mm. om dette evt. fårdu hjelp av noen som kan data...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. På min startet det også med at det bære skjedde enn gang i ny og ne, men senere skjedde det hver j*vla gang. Problemet løyste seg med å åpne xyz-switchen og vaske med contact cleaner, og pusse med kontaktplatene.

 

Håper det løyser seg (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sindre s jensen skrev:

Hei, har ein land Rover disco 2 Td5 automat som runda 200000km idag. Og har ein par spm til dere som kan disse bilene

 

1:når eg har parkert bilen står den og jobber med noe trykk, holder hvertfall på i 10 min og durer?

2: har byttet ut luftbelgene med fjører, og har da tatt ut kontaktene til kompressoren så er vel ikkje denne som lager lyd. Kan eg skru ut luft kompressoren, eller må den stå der? (Kompressor og belger er OK og har blitt brukt ca 16000km på bilen, ventilen som var defekt)

3: automat kassa går i nød modus, skjedd 2 ganger. Stoppa og starta bilen så er den OK igjen. Noe eg må passe på her, bytte? Olje vart byttet for 16000km siden.

 

 

Mvh Sindre

 

 

 

 

Velkommen på forumet.

 

Med et diagnoseapparat kan du programmere bilen til at den har fått spiralfjærer i steden for luftbelgen, med et par trykk. Har du ikke slikt apparat, kan kanskje noen i nærheten hjelpe deg. Forresten vil jeg sterkt anbefale å skaffe deg et slikt. 

 

Ang kasse i nødmodus har du fått gode svar ovenfor. 

Gjengangerfeil er kabelmatta til en posisjonsbryter, som sitter på utsiden av girkassa, kan få isolasjon gnagd av der den går gjennom en festering. Søk her på forumet.

 

20171218_180933.jpg

 

her er et bilde hvor dette har skjedd på min d2

 

mvh

leif ove

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duringa kan være motorvarmeren som står og putrer. Er sjeldent den står i ti minutter da men.... ELLER så er det kompressoren din som ikke har skjønt at belger er plukka av og står og prøver å rette seg opp.

 

Etter andre gjennomlesing ser jeg du skrev at kompressoren er koblet ut. 

Oppe til venstre (passasjersiden) i motorrommet, helt inntil torpedoveggen står det mest sannsynlig en avlang grå metallboks med svart topp. Dette er webastoen som er levert som hjelpevarmer på de aller aller fleste discoene her til lands. Den står som regel og brenner seg ferdig når du slår av bilen men ikke ti minutter som sagt. Maks to. 

 

Uansett, gratulerer med en god bil! Hvis du ikke har hatt sånn før så kommer du til å oppleve masse mestring ved å prøve og søke etter lyder, vibrasjoner, klunking, klanking og pffffffting men det er bare morro.........ish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...