Gå til innhold

P38 diesel. Luft i diesel


atlgje

Anbefalte innlegg

4 timer siden, trondshj skrev:

Vet ikke hvordan det er med P38, men på andre biler jeg har hatt, så har bobler her vært et tegn på at dieselpumpa er i ferd med å ta kvelden.

Det er ikkje bra med luft som fører til havarert pumpe pga manglende smøring (diesel).

 

Dieselfilter er skiftet, tanken er full, ingen lekkasje mellom tank og høytrykkspumpe.

Dette skulle vel utelukke fødepumpe og slanger fram til høytrykkpumpe?

 

Fødepumpa kan være slitt slik at den kaviterer?

 

Står beskrevet fleire plassar at morkne returslanger utrulig nok kan være synderen!

 

Ser det skal være o-ringer på filterhuset (ikkje o-ringene på filteret).

 

Ser at enkelte monterer tilbakeslagsventil for å unngå at diesel renner tilbake til tank. 

 

Planen nå er å få skiftet oringene på filterhuset og skifte returslanger.

 

Er litt lysten på å montere tilbakeslagsventil. Tips og triks?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte tilbakeslagsventil for noen år sia.

Tidligere var min P38 tungstartet når den var varm.  Ikkje nå mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, atlgje skrev:

Kor kjøpte du tilbakeslagsventil?

Mener æ fikk tips her på forumet. 

Noen andre som husker ?

Det er i allefall en 8 mm enveisventil.

 

sjekk ut denne:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/CAR-MOTORBIKE-BIKE-FITS-99-VEHICLES-8MM-ONE-WAY-NON-RETURN-VALVE/111887419952?epid=2160679998&hash=item1a0d028a30:g:7doAAOSwPc9WzAAA

 

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor det skulle være ett problem med elektrisk fødepumpe som er montert før tilbakeslagsventilen som i det her fallet i dieseltanken. 

 

Har montert ett par slike ventiler på hjelpeaggregat på mobilkraner der motoren må suge noen meter opp i luften fra tanken. Der hjalp det godt att montere en tilbakslagsventil så nær tanken som muligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2018 den 17.35, Agrostar skrev:

Ser på Økonomi deler, so står det at einvegsventil ikkje må monterast på køyretøy med elektrisk matepumpe. Nokon ide om kvifor? Er det fordi ventilen kun åpnar ved sug på eine sida, ikkje trykk på andre sida?

 

Spør Ø deler så får du riktig svar , tenker jeg .

Du er nok ikke den første som lurer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...