Gå til innhold
LRforum

Rammenummer og vegvesenet


ksskaret

Anbefalte innlegg

Før påske fikk jeg en 2ér feil ved at rammenummeret var uleselig på Defenderen. Verksted hadde dog ikke giddet å rive av plast teipen som LR hadde limt over nummeret (medførte korrosjon). Nummeret var fullt lesbart men jeg bestemte meg for å få slått inn nytt nummer. Kontaktet biltilsynet, fikk time, nytt nummer ble preget inn i ramma på 10 minutter. Dette er gratis. Det har kommet innskjerpinger etter Olsen-saken og den utro tjeneren fra biltilsynet. Nå er det kun de som skal slå inn nummer, de fotograferer, gammel og nytt nummer, samt chassieplaten i motorrommet. Videre så anmerkes det hvor det nye nummeret befinner seg på ramma. Nytt vognkort får man også. Rammenummet har vegvesen-logo i begge ender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hamret inn nytt nr for ca et år siden og kan ikke huske å ha sett noen logo. Men ble litt forelsket i maskinen som gjorde jobben og vet hvor BT kjøper de, så vurderer å ta lån og begynne å merke alt jeg eier  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, robertsoevik skrev:

Jeg fikk det risset inn av BT for ti år siden i en skrift som ser ut som skrevet av en to-åring...burde jeg forfølge det som kulturminne-hærverk??? ;-)

 

Stemmer på min også. Og til alt overmål mente eustrykemannen at han ikke klarte å lese det. Så da må jeg avgårde og få det gjort igjen... Null logo forøvrig, og 4-5 år gammelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...