Gå til innhold

BFGoodrich All Terrain T/A KO2 265/65-18 på D3


Fjellmann

Anbefalte innlegg

Hei 

Nå har jakten startet på nye dekk til bilen min. Ser at jeg må få bort 20" som følgte med salget og få på noen litt røffere dekk med mer gummi. Er det noen som har erfaring med BFGoodrich All Terrain T/A KO2 265/65-18 på D3? Synes disse dekka kler bilen utrolig godt. Fant et bilde på nettet av en D3 med disse. Hvordan er det å kjøre med slike dekk til vanlig? Mye støy og sporing? Vil denne størrelsen passe på orginale 18" Land Rover felger?

29542517_1942455836067973_3094816687184779029_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjørt de på Disco, men det var vel de som sto på safaribilen vi hadde i Afrika. Syntes ikke det var så ille mht støy og sporing, men ikke noe videre på våt vei (og det er meget forsiktig sagt). I bushen var de derimot greie. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Norwegianwood her!

30mm spacere på orig LR felg. Mine subber bittelitt foran i bakkant ved full sving og litt komprimering av fjøringen.

 

Jeg er også happy, det sporer ingenting, men det støyer merkbart mer enn gatedekk og forbruket er ca. 0,15 mer pr. mil.

 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg hatt 285/??-18. Ennå litt breiere;)

IMAG2376.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subber ikke med spacere så tror faktisk det er bedre med enn uten. Kjører på originale 18. Enig med Hans Chr at 285 hadde blitt gromt:D Det man dog må tenke over er hva som skjer når demperne blir helt komprimert i feks offroadkjøring. Har en mistanke om at det da kan bli «litt» subbing iallefall om man går opp til 285. Samme erfaring med støy og forbruksøkning, men det er det verdt!

Endret av Norwegianwood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har BF ko2 i 265/65 18. Er vel ikke noe mer støy en att man kan skru opp et par hakk på radioen. Bruker originale felger ikke sett at det subber noen plass selv ved offroad kjøring.  265/65 18 var den gange jeg sjekket opp den største størrelse som går uten subbing når fjærene er helt komprimert. 285/60 18 skal også gå "greit" men da måtte man vist nok flytte på en ledning på rammevangen men det skulle ikke være en stor jobb. Vil vel si at så lenge du kjører normalt og ikke tror det er noe sportsbil du kjører så er Bf dekkene mer en bra nok. 

20161126_112852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer seriøst å kjøpe noen 17" felger like de på bildet. Felgene har stått på en Range Rover Sport. Dekka som er på bildet er 255/55-17. Vil 265/70/17 dekk passe på disse felgene? Og vil så store dekk passe på D3en? 

_1091342867.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...