Gå til innhold

22’’ hjul disco 4


Anbefalte innlegg

Hei!

ny her inne og lykkelig eier av en 2013 Discovery 4.

lurer på nye hjul til den, i 22’’. Noen som vet om 22x10 med et 35 går fint i hjulbuene?

felgen det er snakk om er ocean cruise.

dekk blir nok 275/40/22. 

Slenger ved et bilde av tralla :)

 

 

7296DBEA-848A-4EE3-9842-A45D748D9B31.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Var en flott bil. Kan ikke svare på ditt spm, men erfarte selv fort at dette ikke er et sted å være ny på. Ser her jeg definitivt ikke er alene......

Ekstremt skuffende da jeg trodde dette var et bra sted.

Endret av Sveinhr83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleomkretsen er innenfor lovverket, og diameteren på dekket vil øke med drøyt halvannen centimeter. Om det vil skrubbe ved fullt utslag er en annen ting. Det går jo an å gjøre en kvalifisert gjetning på om man kjører fullt utslag og ser om man har litt å gå på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den dimmensjonen vanlig på RRS og D3/D4 da ? for de som ønsker store felger ? 
Vi hadde 275/45R20 på D4 og det virka knall, tviler derfor på at det vil bli et stort problem med den felg dim.
Eneste er jo at du får mye mindre gummi som beskytter felgene på norske veier. 
Men slikt er jo de fleste som går opp på felg dim klar over ^_^
Jeg har sett en D3 med 22'' felger, i 2006 var det første gangen jeg så det, og vet det går på D4 også ;)
Spørsmålet går mer på ET en rulle omkretsen og dekk bredden.

Subber det ved full sving, og du liker de felgene så godt på bilen, så er det bare å la vær å svinge 100% over, er usikker på om det er en justering på utslaget på D4. 

Velkommen til Forumet :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min D3 fulgte det i sin tid med ett sett toogtyvetommere, i tillegg til nittentommere på sommer og vinter.  Dekkdimensjonen var 275/35.  Ikke var det pent å se på, og i tillegg et helvete å kjøre med...  Vel - neppe så ille, men de ble etterhvert gitt bort for en billig penge til en kar med X5 i garasjen, og jeg angret aldri... :P  Har tyvetommere på D4'en (sommer) og det funker veldig bra for meg som tilbringer 99 prosent av tiden på asfalt. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, grattis med fin bil! Har selv hatt to D3 og en D4. Verdens beste bil. Har teste mange ulike dekkoppsett. Fikk også plass til 305/40/22" med Cooper Zeon LTZ. Det ga bilen et voldsomt aggresivt uttrykk (uten lift rods men med litt modifisering i front for å unngå subbing). 275/40/22 er null problem å montere. Har Lift Rods ts om du er interessert.

 

Bruker denne kalkulatoren når jeg ser på ulike oppsett og avvik opp mot hverandre; https://tiresize.com/comparison/

 

Mvh Guy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har 285/35-22 på min D4 pdd.

Det går helt fint. Aner dessverre verken bredde eller et på felgene, men de er brede og fyller helt ut.

Er helt ok å kjøre med.

Jeg personlig vil bytte de ut med noen 20" eller 19" felger, da det passer meg og min kjøre stil bedre.

20180729_194711.jpg

20180725_202955.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...