Gå til innhold

Avtalt kjøp og salg


corpusviridans

Anbefalte innlegg

Det er så moro når man avtaler kjøp og salg skriftlig via SMS. Så får selger inn et høyere bud og tilbyr første kjøper å kjøpe for den nye prisen:o. Når han så blir gjort oppmerksom på at avtale er gjort så trekker han like godt varen fra salg, i alle fall her på forumet. Dette er virkelig seriøst.:rolleyes::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om verre tilfeller, hvor kjøper også betaler summen og selger ikke leverer penger tilbake eller varen. det var også en her inne på forumet, en annen person en den du hinter til ;)
Det du skriver, er flere biler som har blitt kjøpt på den måten, og deler. Førstemann med penga i handa som gjelder oftest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre blir moralen til det norske folk dårligere for hvert år.

Så den yngre garde har virkelig noe å se fram til.

Betaler man en slant som kalles håndpenger (se dette)med en gang er det like godt som en skriftlig avtale.

Men har man alt på sms eller mail kan man nok med fordel engasjere jurist .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Brage der, ja selger solgte ting for første gang og det gikk litt skeis, men et sted må man starte, og ja selger har lært utrolig mye av dette. 
Finnes grenser for hvor langt man skal dra det her på forumet, Blir dårligere miljø om man skal blande inn advokater for hver minste ting her. 
Jeg har selv vært tenåring og hadde jeg fått trusler om Advokater på meg da så hadde jeg nok funnet løkka og hengt et eller annet sted. 
Vi er jo bare mennesker og et sted må man jo lære å selge ting også. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SimenMS skrev:

Enig med Brage der, ja selger solgte ting for første gang og det gikk litt skeis, men et sted må man starte, og ja selger har lært utrolig mye av dette. 
Finnes grenser for hvor langt man skal dra det her på forumet, Blir dårligere miljø om man skal blande inn advokater for hver minste ting her. 
Jeg har selv vært tenåring og hadde jeg fått trusler om Advokater på meg da så hadde jeg nok funnet løkka og hengt et eller annet sted. 
Vi er jo bare mennesker og et sted må man jo lære å selge ting også. 
 

 

Amen til det. Kua må ikke glemme at den selv har vært kalv som min mor pleier å si. De fleste av oss har nok klønet det til noen ganger, og da er det bedre å gi en konstruktiv tilbakemelding om selger rett og slett ikke vet bedre.

 

Regelrett svindel er en helt annen ting, men jeg håper da inderlig at det ikke er mange tenåringer som driver med denslags. I såfall så er vel buksevann en passende avstraffelse (for de av oss som leste gummi-tarzan i hine hårde dage) :P Eventuelt en alvorlig samtale med foreldre.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som kan løses i minnelighet er det beste.

Og det dekker nok dritipådraget-situasjoner.

Men mitt innlegg var mest myntet på ekstreme handler.

Tenåringer som svindler (hvor nå det kom fra) blir nok ikke skremt av buksevann eller foreldre.

Det toget er nok gått.

Forøvrig er ikke buksevann veldig ille, selv med iskaldt vann og ymse andre tilsetninger.

 

Gautemangeårigspeider

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke skjønte at det var en spøk den siste, så var det bare for å ta det ett hakk videre. 
Det er jo ganske ekstremt å ta små ting til retten bare for bagateller. 
Det var ikke svindel forsøk med vilje denne gangen og kjøper hadde ikke betalt ei krone, kun avtalt på SMS som ble kansellert rett etterpå.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindel og svindel fru blom. Hadde avtalt pris, forsendelse og oppgjørsform, så får selger tydeligvis et høyere bud, hva vet jeg, og tilbyr i allefall meg å kjøpe for en høyere pris enn avtalt 10 min tidligere. Saken er uansett avsluttet fra min side, har sagt fra både her og direkte til selger hva jeg synes om oppførselen. 

Har forøvrig tilbud om tilsvarende del i bytte mot den som står i min bil nå, får se hva som skjer når snøen forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, vi får brenne hekser på bålet da, bra straff, tenk om det er noen som står deg nær, er vel ikke like greit da lengre.
men da burde også de som slengte heksa brennes for de er ondskapsfulle. 
istedenfor at man snakker med folk og at de lærer det en gang for alle. 
Hvem løsning er best ? jeg stemmer for å snakke med personen. 
Men for all del brenn folk på bålet. jeg har et par på lista så det blir rimelig uhyggelig for mange her på forumet om du mener innerst inne det der.
Jeg tror mange har lært av episodene selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta nye felger mot pene felger, fikk rustne gamle felger. 
Felgene var 4stk 16x10'' Modular felger mot 16x8'' Modular, 
Det er mindre greit da det kreves litt for å få de rustne gamle felgene i ok stand igjen. 

Skal vi navngi den personen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et annet tilfelle hvor penger for del og frakt ble betalt, selger nekter å sende del og svare. 
ja den saken kan gå i retten, da den saken fortsatt er fersk og pågår. 
er en på forumet det og. 
Her ble penger betalt til selger også. 
Skal vi navngi personen her også ?

Endret av SimenMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...