Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ny Discoeier her som har fått litt trøbbel med ACE systemet. Lekker ganske heftig fra et rør som kommer fra "ventilblokka" som sitter på ramma på høyre side av bilen. Litt vanskelig å se akkurat hvor på røret det lekker, men det ser tydelig korrodert/rustent ut. Er dette noe man kan fikse selv, for en som har skrudd en del gammel bil, men som ikke er noen racer på gamle rør? Har hørt at det er litt trøblete å få luftet systemet etter bytte av rør osv.

Hvis dette er noe man bør overlate til et verksted eller andre kyndige, er det noen å anbefale i Oslo-området? Evnt. noen som gjør sånt for en peng i lomma e.l?

Skal få tatt et bilde av det etterhvert og lagt ved saken.

 

#måfåfiksadetførvårenkommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt rett fram å bytte, med ett unntak... Det finnes en del tråder på tema :)

 

- Tetningene i blokken kan være vanskelige å få ut, evt tett. 

 

Du kan prøve å skjøte inn vanlige 10mm rørkobling og evt kobberrør der det har rustet.

 

Det er høyt trykk så best å fikse ordentlig:)

 

Lufting gjør systemet vel av seg selv, bare fyll på med det du evt tapper.

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, motom skrev:

Relativt rett fram å bytte, med ett unntak... Det finnes en del tråder på tema :)

 

- Tetningene i blokken kan være vanskelige å få ut, evt tett. 

 

Du kan prøve å skjøte inn vanlige 10mm rørkobling og evt kobberrør der det har rustet.

 

Det er høyt trykk så best å fikse ordentlig:)

 

Lufting gjør systemet vel av seg selv, bare fyll på med det du evt tapper.

 

Jeg tror jeg kløna da jeg forsøkte å søke på problemet her på forumet for jeg så plutselig at det lå noen tråder ute om det.

 

Men ja, jeg tror jeg går for å prøve å fikse det selv med rør og skjøtekoblinger som du sier. Virker jo ikke helt uoverkommelig.

 

Takk for svar!

 

Hilsen Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Tenkte jeg bare skulle avslutte denne tråden med å si at jeg gikk på problemet for egen maskin og prøvde meg på både en selvfix med rørkobling og kobberrør, det holdt ikke dessverre, men kjøpte rimelige nye rør fra britpart og skiftet de to bakre rørene på egenhånd. Litt krøkete her og der, men det gikk overraskende greit. Hadde heldigvis en kompis med løftebukk, ikke noen jobb å gjøre liggende under bilen :) 

Men altså, bytte av ACE rør funka veldig greit. Og alt har vært tett siden byttet i midten av mai. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 22.10.2018 den 12.28, motom skrev:

Så bra det ordnet seg! Det er vel de bakerste rørene som er mest utsatt til så sikkert lurt at de ble byttet.

Har noen aktuatorer liggende som gis bort hvis du vil ha i reserve...

Hei! Jeg så ikke dette svaret ditt før nå. Men hvis du har de actuatorene fremdeles så er det alltid kjekt med litt reservedeler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...