Gå til innhold

Nye dører eller sveise?


jan kaare

Anbefalte innlegg

Må innse at mine dører på 110’en nå begynner å få et alvorlig rust problem, samt korrosjon. Er en 2004 modell og spørsmålet nå er sveise eller nye dører?

nedre dørkanaler er helt spist opp, samt noe oppe ved vindusfestene på bakdørene. 

 

Hvor kjøper jeg i såfall nye dører, norsk delepusher eller nettet, og isåfall hvilken nettbutikk?

Endret av jan kaare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jan kaare skrev:

Må innse at mine dører på 110’en nå begynner å få et alvorlig rust problem, samt korrosjon. Er en 2004 modell og spørsmålet nå er sveise eller nye dører?

nedre dørkanaler er helt spist opp, samt noe oppe ved vindusfestene på bakdørene. 

 

Hvor kjøper jeg i såfall nye dører, norsk delepusher eller nettet, og isåfall hvilken nettbutikk?

 

Jeg har også en 2004mod som trenger nye dører (primært baksetedørene, men vurderer å bytte alle 4 passasjerdører). Kanskje man kan få til en fellesbestilling og dele frakten? 

Venter også i spenning på hva Tigergutt mener er vettug pris ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bytte hengsler på fire dører koster 17.000 kr på verksted i Norge. Jeg gjorde det selv for et par tusenlapper. En del jobb med fastrustede bolter og bruk av vinkelsliper for å få av gamle dørhengsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, gautes skrev:

Vettug pris er avhengig av lommeboken og eiers oppfatning .

Dessverre henger kvaliteten ofte sammen med prisen.

Men mye er gjort med god antirustoppfølging.

Enig i det Gaute, startet for sent på dørene, men mulig løsningen er bottom repair channel og lære seg å sveise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen satt opp bestillig på dører?

 

Har vært i kontakt med 4Land angående ståldører og pumpa dører. 

Fått pris på en komplett dør som da inneholder : soma parts like gaskets, sills, screws, lock system + paint job + labor for changing doors.

 

Pris kommer ikke til å deles her da noen kanskje har fått det dyrer/billigere, å diskutere og suttre over pris er vi voksne nok til å holde oss unna?. Slår vi oss mange ilag får vi sikkert litt rabatt, da tar vi i takke med det!

 

Hvis noen har satt opp eller har tenkt til å bestille dører vil jeg gjerne henge meg på lasset. Ellers bestiller jeg selv.

Evt setter opp ei egen gruppe på facebook hvor de som skal ha nye dører kan snakke fornuft. 

Endret av Jonasbro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette pristilbudet bestilling til Norge? Eller er det snakk om å dra til polen? Ser han har skrevet "labor for changing doors" til slutt, så ser ut som han går utifra det skal gjøres der? Send meg gjerne en PM, for jeg driver å vurderer hva jeg skal gjøre med dørene mine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...