Bruningen Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Var på hengertur her i uka - ca 360 km. Halve turen med tom henger (ca 1000 kg), og returen lasta (ca 2300 kg - jada litt overlast) Etter få km fikk jeg den først "Limp Mode", ingen feilmelding bortsett fra et glimt av "Redueced engine performance" akkurat når jeg stopper motoren. Resatte seg ved stopp/start - men gjentok seg ca 10 ganger over hele turen (som også inkluderte 4 fergeturer og en heftig opp og nedkjøring til en fjellgard uten/med last). Eneste sammenheng mellom stoppene jeg fant er at de skjedde i lett motbakke. Hadde en følelse av at den ikke skiftet gir som den skulle, men fikk samme feilen når jeg kjørte i "manuell" også. Har kjørt uten henger flere dager etterpå uten at feil oppstod. Sjekket i dag, men ingen feilkoder ligger inne. Hvor skal man begynne? (gått ca 200', flushet gearkasse på ca 100', drar mye henger) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 1. april 2018 Del Skrevet 1. april 2018 Les feilkoder, og ta det derfra. Kan også være at du får noe høyt turbotrykk i perioder, da vil du også få "limp"modus av diverse slag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr Rover 75 Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Sjekk turboslangene først. Den korte inn til insugsmanifolden har en tendens til å sprekke med tiden. Jeg har en slik liggende på hylla om det skulle vise seg å være akutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruningen Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 Nå tok jeg sjauen, skifta bakdiff, logget difftrykk over partikkelfilter og fått påfyllt 2xflasker lurium for å prøve å brenne den ut, registerreim og vannpumpe. Samt bremseskive som hadde delt seg. Så det var mottrykk/partikkelfilter som var årsaken til limpingen ved høy belastning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freelander 2 follo Skrevet 13. august 2021 Del Skrevet 13. august 2021 På 2018-4-18 den 16.48, Bruningen skrev: Nå tok jeg sjauen, skifta bakdiff, logget difftrykk over partikkelfilter og fått påfyllt 2xflasker lurium for å prøve å brenne den ut, registerreim og vannpumpe. Samt bremseskive som hadde delt seg. Så det var mottrykk/partikkelfilter som var årsaken til limpingen ved høy belastning... Gammel post men jeg prøver. Byttet du partikkelfilter eller fikk du den renset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruningen Skrevet 7. september 2021 Forfatter Del Skrevet 7. september 2021 Her var noen kapittel til på denne historien. Feilen kom tilbake så det holdt. Og verkstedet kom tuslende og fortalte at de måtte skifte sensor før filteret, pga ledningsbrudd ..... (hadde spurt de flere ganger om de var sikre på at det ikke var noe slikt, for partikkelfilteret på en bil som drar mye, ofte og langt har optimale forhold) Så skiftet av partikkelfilteret var waste. Så jeg har liggende et fullt fungerende filter om noen trenger.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.