xlnt Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 3 ganger med ca 1500 km mellomrom har jeg fått en vibrasjon i bilen. Det vibrerer da noe sinnsykt, kjennes nesten likt ut som om ett hjul holder på å falle av. Vibrerer like mye i 30 som 80km/t. Etter noen få kilometer har vibrasjonen gitt seg og bilen går helt fint igjen. Det er vibrasjon så lenge bilen ruller, med clutch inne og med lett trykk på brems. Når jeg stopper helt opp er det ingen vibrasjon. Min tanke går til mellomaksel-oppheng.. Høres det usannsynlig ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Håndbrekk som ikke er helt 100%? Eventuelt stikkakslinger/CV-ledd som begynner å bli slitne? Tviler på mellomaksel. Hva er kilometerstand på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xlnt Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 Bilen har rullet 222' så kan fint være noe sånt ja. Håndbrekket har ca 20cm frigange før det begynte å stramme. Må på øverste hakk for å få effekt. (Men da virker det ordentlig også). Er ingen ulyd i drivverk, verken til vanlig eller når det vibrerer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 CV-ledd pleier ikke å lage lyd, ei heller håndbrekk. At det er 20 cm frigang betyr ikke nødvendigvis at bremseskoene til brekket ikke står tett innpå trommelen. Det kan bare bety at wiren er veldig slakk. (Strammer finnes forøvrig under den lille oppbevaringsplassen for baksetene, bak cubby/midtkonsoll). D3/D4 har i alle fall veldig like symptomer når håndbremsen så smått begynner å legge seg på. Vibrasjoner uansett pådrag, og forsvinner når man stopper. Ville ikke overraske meg om FL2 kan få de samme symptomene. Det går jo an å plukke av brems og skiver og sjekke tilstanden. CV-leddene kan du sjekke ved å forsøke å vri litt på leddet som er festet inn mot gearkasse/diffrensial. Er det slark her, så kan det tyde på sliten CV-ledd. Også har du jo mulighet til å sjekke tilstanden på mansjettene både mot CV-ledd og på drivknutene når du først er under der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Stopp så fort du har mulighet, for kraftig vibrasjon fillerister alt. Alt av foringer vil får flere års slitasje på minutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xlnt Skrevet 31. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2018 Har funnet ut at Det må være handbrekket. Da ristingen kun kommer etter bruk av brekk. Og kan fremprovoserer med å dra lett i brekket i fart. Blir nok en bremsejobb.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.