Gå til innhold

Blinklys varsellys blinker kun en gang


BerntsenXpress

Anbefalte innlegg

Etter at blinklyset på høyre side konka her om dagen, samt at varsellyset for blinklys inne i bilen kun virket på venstre side, bytta jeg ut blinklys releet. Nå har jeg blinklys utvendig på begge sider. Men,, blinklys varsellyset inne i dashboardet blinker kun en gang.. blinklysene utvendig fungerer som de skal. Testa med nødlysbryteren, samme greia her, blinker kun en gang inne i bilen. 

 

Noen som vet hva som kan være galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig rele du har fått tak i ? Nytt ?

Pærene ute skal være på 24v 21 w og sidene på 24v 4 w.

Har du prøvd å skru varselblinkbryteren av og på et titalls ganger ?

 

Men all den tid det virket før du byttet rele og du har husket jordingen , som satt på endel av bilene ,

på relefestet , er det nærliggende å tro at releet har feil.

Mulig jeg har brukt liggende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto det slik at det nye releet skulle fungere selvom det ikke var et identisk. 

Har bytta pærene på et par av sidene, usikker på om det er rikitg watt jeg har satt i, mulig det er noe der.

 

Har prøvd å sku av og på varselblinkbryteren 100 ganger, samt med forskjellige kombinasjoner med tenning og kjørelys.

 

Med det forrige releet jeg hadde, kom varselblinken inne i bilen på kun når jeg blinket til venstre, og ikke høyre. Nå blinker det på begge sider, bare en gang. 

Ledningen som går fra releet og ut til lampen i dashen er den røde og sorte, der har jeg kun spenning en gang etter jeg begynner å blinke. 

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å løse problemet uten å finne feilen kan man ta en ledning fra høyre blinklys ved bryteren 

og ditto fra venstre  og koble til en varselpære på dashen.

Den vil blinke når man bruker blinklyset men ikke angi hvilken side man blinker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...