Gå til innhold

EL-sentral 32a 230v?


Ahok

Anbefalte innlegg

Har en slik kontakt i garasjen. Skulle gjerne ha koblet til en EL-sentral/byggsentral for å få noen vanlige stikkontakter ++. Finner jo absolutt ingenting som kan plugges inn i denne. Tips?

 

CE00644F-72C0-49BA-853D-B6154481ACCB.jpeg

9FC7F7A7-52C3-4DAE-9B39-9820573E012B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan bruke den byggsentralen, du trenger bare en skjøteledning, noe alá: http://www.ladespesialisten.no/index.php/10-skjoteledninger/9-32a1s

 

Fra husken tror jeg stikket het IEC309, du trenger å regulerere ned 32 amperen, så derfor finner du ikke overganger til vanlige stikk. Men nå kommer det sikkert en voksen med detaljer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en EcoLite ladestasjon 10 cm. unna - så lading er ivaretatt.

Kostet ganske mange lapper, og fikk denne kursen lagt opp samtidig. Tror jeg skal vente litt med å pådra meg enda en elektrikkerregning... Skulle bare ønske jeg hadde gjort hjemmeleksa mi. :rolleyes:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del googling og råd fra Jermund så er det fastslått at mitt 32A støpsel er større enn et 16A støpsel (selv om de ellers ser like ut). Det meste over som det er linket til er 16A og vil ikke passe.

En slik sak kan løse denne utfordringen, selv om besøk av en trikker selvsagt er en mer ideell løsning: http://www.ladespesialisten.no/index.php/adaptere-til-andre-elbiler/14-adaptere-til-andre-elbiler/28-adapter-32a-cee-til-schuko

 

Takk til alle som har bidratt! :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...