Gå til innhold

Skifte grill på 07 Defender


bowe007

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en 07 defender. Den har plastlokk rundt lys som standard og plastgrill. Jeg liker best det gamle uttrykket med tynne plater og grill med 9 ribber. 

 

Er det bare å kjøpe ny grill og plater rundt lysene for å bytte eller trenger jeg mer stuff?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gamle og nye frontgriller / lysrammer er like billig plast. De eneste som ikke er laget av billig plast, er de (dyrere) i aluminium av Nakatanenga o.l.

Uansett type, ja, det er bare å skru av de du har på og montere de du kjøper. 10 minutters jobb selv for ikke-mekanikere som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plukket litt av den gamle grillen. Det ser ut til at det skal være et metallstykke bak den enkle standard grillen (dårlig forklart) som ikke er på min modell. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm., Jeg har byttet griller et par ganger uten å savne noen stykker. Kanskje kan du poste et bilde av metallstykket eller stedet der du mener det skal monteres noe du ikke har, eller beskrive det litt, så hjelper du oss til å hjelpe deg? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forsøke å forklare. Jeg har en slik type grill (til venstre) og har bestilt plater til rundt lysene og grill som på bilde til høyre. Plastikkgrillen til venstre er ganske tykk og dekker hele området fra panser og ned til støtfanger. Grillen til høyre ser ut til å ha en aluplate(panel) bak seg. Jeg ser at dette ikke er helt samme modell. er det meningen at jeg skal splitte den tykke gamle grillen og bare montere på fronstykket? Den er fortsatt ganste "tykk".

 

Håper ikke jeg fornærmer noen, men jeg liker det enkle utrykket fra eldre LR best selv om jeg kjøpte en "ny" type.

LR Grill.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå skjønner jeg. Nei. Forskjellen du ser der, er fordi den til venstre har AirConditioning, mens den til høyre ikke har. Det er AC som gjør at grillen stikker ut omtrent 5 cm mer enn i bilen uten den. Selve grillen til venstre er bitte litt tykkere enn den gammeldags, men den store forskjellen du ser, er altså AC. I din bil har du antakelig AC, og da vil grillen nødvendigvis måtte stikke ut mer enn enn rammene til frontlysene. Jeg hadde akkurat samme type grille som du har, og byttet det ut på 10 minutter med samme type som du vil ha. Se bildet nedenfor.

 

Altså, du skal bare fjerne plastgrillen, ikke den 5 cm tykke aluminiumdelen bak (den som er grønn i min bil)

 

 

munin2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for super hjelp. Beholdt du hovedlysene? Regner med at jeg må kjøpe nye blink og parkeringslys, men det er vel overkommerlig.

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, bilen min er nettopp omlakkert til den fargekombinasjon (Pastel Green / Limestone).

 

Jeg beholdte alle lyktene. MEN: Selv om jeg opprinnelig hadde samme frontgrille, var rammene rundt hovedlyktene av en annen type, nemlig de som heter KBX. 

 

Du har antakelig denne typen her, som jeg ikke er så kjent med. Når jeg zoomer meg inn på bildet i den Ebay-post, ser det nesten ut som hovedlykter skal være de samme som alle andre Defendere, bare flyttet litt fremover ved hjelp av de svarte delene du ser i bildet. Når det gjelder de to små lysene på hver side av hovedlyktene (P-lys og blinkelys), ser det ut som det er en plastskjerm som får dem til å se flate ut, men at det bak de skjermene kan være de originale lysene alle Defender har. Ta ned en av dem og sjekk. Trolig har du allerede alle lyktene du trenger.

Endret av atau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene på bildet til venstre er anderledes - hovedlykten på svx og fire and ICE har integrert parkeringslys og de to på siden er hhv fjernlys og blinklys. Skal du ha parkeringslys separat må du fikse litt på ledningsnettet.

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao du har fjernlys i både hovedlyskaster og den lille på siden.

 

Hvis du skal ha parklys og blink i de små på siden med grill som på høyre bilde må du nok kjøpe nye og legge om ledningen til park fra nåværende hovedlyskaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Jeg skrudd av grillen. Dette er et helt plaststykke (se bilde) og det går ikke an å skille Dette. For den nye grillen så trenger Jeg da et ”bakstykke”. Noen som vet hvir Jeg får tak i Dette?

 

bo

03207109-67EB-4C92-B75B-39142A8DF28A.jpeg

7DAFB372-A164-4891-911E-CF10A28B79DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 18.41, atau skrev:

Ja, gamle og nye frontgriller / lysrammer er like billig plast. De eneste som ikke er laget av billig plast, er de (dyrere) i aluminium av Nakatanenga o.l.

Uansett type, ja, det er bare å skru av de du har på og montere de du kjøper. 10 minutters jobb selv for ikke-mekanikere som meg.

Utbyggende grillramme for biler med air-con er i glassfiber, i hvertfall på 98-modell. Demonterte og byttet til standard alu-ramme for å få plass til ekstralys på wraparound bull bar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎28‎.‎03‎.‎2018 den 8.22, atau skrev:

Åh, nå skjønner jeg. Nei. Forskjellen du ser der, er fordi den til venstre har AirConditioning, mens den til høyre ikke har. Det er AC som gjør at grillen stikker ut omtrent 5 cm mer enn i bilen uten den. Selve grillen til venstre er bitte litt tykkere enn den gammeldags, men den store forskjellen du ser, er altså AC. I din bil har du antakelig AC, og da vil grillen nødvendigvis måtte stikke ut mer enn enn rammene til frontlysene. Jeg hadde akkurat samme type grille som du har, og byttet det ut på 10 minutter med samme type som du vil ha. Se bildet nedenfor.

 

Altså, du skal bare fjerne plastgrillen, ikke den 5 cm tykke aluminiumdelen bak (den som er grønn i min bil)

 

 

munin2.jpg

 

Det viser seg at min grill er i ett stykke. Det betyr at det 5 cm tykke aludelen ikke finnes på min bil. vet du hvor jeg kan få kjøpt dette? bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pesto_trader skrev:

Jeg har forresten denne aircon-delen ny i eske hvis noen vil overta den. :)

Rakk å bestille fra England dessverre, i plast. Har du i alu?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...