Gå til innhold

Bærebro - hva heter det på engelsk?


freelange

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp min D3 06 på EU-sjekk, og den seilte gjennom uten problemer :-) Lykkelige meg! Men, fikk beskjed om at jeg må nok regne med å bytte bærebro eller bare bærebroforinger, hvis det går greit å løsne. Var ikke krise nå, men ila våren bør det nok gjøres. Dette er naturligvis litt gresk for meg. Men tenker å evt bestille bærebro fra UK. Hva heter den delen på engelsk? Mekanikeren visste ikke helt om det ble dyrt eller ikke. Hvis han klarer å bare bytte foringer er det ikke så ille, men selvsagt mer om hele greia må byttes. Tenker å bestille fra island4x4..

Cheers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk advanced factors :) foran eller bak? 99% sikker på att de må kappes eller bare gå rett på med skjærebrenneren som jeg gjorde til slutt. 

Bak vil de kostet ca 7500 kr i deler med nye hjullager som du like godt kan bytte når du først er i gang og må ha 4 hjulskontroll etter bytte av bærebruene. Ikke ta 4 hjulskontroll hos noen som ikke kjenner godt til disse bilene med luftfjæringer. Kostet meg 8000 i dekk og 2 4 hjulskontroll som jeg måtte koste selv før lokalt LR verksted fikset det som en drøm :) og jobben koster fort mer en delene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar! Mener det var bak, men må høre med mekanikeren. Da bestiller jeg i så fall "rear suspension arm" og Wheel barings. Jeg er jo egentlig engelsk, men kan like lite om bildeler på engelsk som på norsk .. (Flaut, men live and learn.) Bilen min har ikke luftfjærer, men det har vel ikke noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du igang med bærearmer, så skifter du yttre foringer og. Og skal du skifte hjullager ville jeg tatt med bremseskjold. De får du ikke byttet uten nye lager. Mine bremseskjold begynte å bli råtne (06 mod). Siden du ikke skrur selv og alt skal av, ville jeg og kjørt på med nye håndbrekksbånd.

 

Du kan jo selvfølgelig bare skifte de slitte foringene og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, freelange skrev:

Takk for gode svar! Mener det var bak, men må høre med mekanikeren. Da bestiller jeg i så fall "rear suspension arm" og Wheel barings. Jeg er jo egentlig engelsk, men kan like lite om bildeler på engelsk som på norsk .. (Flaut, men live and learn.) Bilen min har ikke luftfjærer, men det har vel ikke noe å si?

Da tror jeg ikke du får noe problem med 4 hjulskontrollen, problemet med att ikke alle får til 4 hjulskontrollen med luftfjærer er vel att de ikke vet hvordan de skal låse de da de justerer seg selv på høyden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

HANSLR - Hva heter alle de greien der på engelsk? Kan jo like gjerne bestille hele sulamitten når jeg først er i gang, men aner ikke hva noe av dette heter på engelsk.. Har skjønt "rear suspension arm" og "Wheel barings", men bremseskjold? Håndbrekksbånd? Og de "ytre foringene?" Jeg kan overraskende mye om ting jeg ikke har bruk for merker jeg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Legger ved ett bilde av mi bestilling :) anbefaler deg å bytte alt sammen når du først er i gang hvis bilen har gått rett rundt 200k :) tror kanskje jeg fikk med dobbelt sett med noen av boltene siden de fulgte med i kitet til bærebruene :)

IMG_20180602_000146.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2018 den 18.34, Hanslr skrev:

bremseskjold. De får du ikke byttet uten nye lager. Mine bremseskjold begynte å bli råtne (06 mod). 

 

Aldri sett under en D3 men som oftest kan en kape skjoldet i to, sette på plass og punkte samme , gammelt jungeltriks.

Beklager OT:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GuttormG skrev:

 

Aldri sett under en D3 men som oftest kan en kape skjoldet i to, sette på plass og punkte samme , gammelt jungeltriks.

Beklager OT:-)

På D3/4 er det nesten ikke plass å få saget det av. Og indre delen, ankerplaten til handbrekkskoene er relativt tykk. Jungeltriks hører ikke hjemme på alle biler, annet enn "komme seg hjem reparasjoner".  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...