Gå til innhold

Puma og service på ca 100 000 km


Paal Helge

Anbefalte innlegg

Bilen er satt på verksted for clutchbytte. 

Jeg har derfor ikke tilgang til serviceheftet. Er det noe mer av større ting som etter serviceintervall skal/bør/må skiftes på rundt + - 100 000 km? 

Jeg tenker f.eks på registerreim (usikker om Transitmotor har kjede?) eller andre ting. Har hørt fra usikre kilder at Transitmotor av denne typen har evt skift på 150000 km. Vet ikke om dette er korrekt. 

Fint om noen kan sjekke dette opp for meg da jeg er i Kristiansand og tenkte å ringe verkstedet i løpet av dagen - helst nå på formiddagen slik at deler kan skaffes inn.. 

Takker for alle svar - meninger blush

 

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren har register kjede. 

Vis du ikke vet om det f.eks er skiftet gir og diff oljer tidligere er det bare å få gjort. Det blir vel naturlig å ta nå sammen med clutch skifte. 

Be de å sjekke om akslingen mellom girkasse og fordelingskassen er ok. Vis den er det kan den smøres opp og brukes. Min var ikke smurt fra fabrikk så den holdt ikke leng .Jeg byttet den , på rundt 30000km tror jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akseltapp og drev for girkasse/fordelingskasse registrerte jeg at han allerede har bestilt og skal få skiftet. 

Ellers går transitmotoren for å være veldig god. Min er rullet vel 170 tusen nå, og det uten problemer. Utover oljebytter tror jeg bilen nå får det den trenger. 

 

Hva skal de ha for et rent clutchbytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Det blir clutchbytte og skift av akseltapp-kit. Kommer på ca 28.000kr.

I tillegg så ba jeg dem ta litt kontroll av andre småting når jeg først har bilen inne på merkeverksted.

kimhas: Alt av oljer skifter jeg jevnlig og innenfor anbefalt intervall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite erfaring med langkjørt Puma , men på alle de eldre modellene var det en god ide

å ta med mye av  det som stod under ekstreme conditions på serviceheftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du friske opp hva som stod der, Gaute?

Jeg er i Bergen og Puma’n står i Kristiansand:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det jeg tenker på, så er det noe-shot i knokkelhusene? Det gjorde jeg høsten 2017. Etterfylt. Oppdrag utført;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedlikehold er viktig, så det slurver jeg aldri med - spesielt ikke oljer diverse steder. En LR har jo ekstremt mye vedlikeholdspunkter på smøring og oljeskift.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....  Takk, Gaute:D

Du blir i alle fall ikke kjørt hardt:rolleyes:

GOD PÅSKE! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...