Gå til innhold

D3 -07mod Dieseldyse sitter bom fast. Forslag ?


Anbefalte innlegg

Hjelp.... 

Har endelig fått rotet meg til å løftet karosseriet og tatt ut motoren etter at jeg fikk motorras pga. brudd i godset på oljepumpa....

Men har fått løs 5 av 6 dieseldyser..... den siste sitter bom fast. Har smurt over nattan, og gitt den juling meg hammeren... Noen som har vært borti lignende og har et tips...? 

 

( feil funnet så langt er knekt vippearm h side ) 

 

E4773C0E-6548-47BE-9158-43F4DB365B4B.jpeg

4441180A-9E52-4E39-BA52-701C55765678.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du ikkje hadde stått i hjel gjengene på toppen der så finst det overgang som en skrur nedi dysa og skrur lidehammeren nedi ovegangen å dunker dysen rett opp... 

 

Men du må nok fram med sveiseapparatet. Frykter godset i dysen er så hardt at det bare vil rakne når du får påført kraft...

 

Evt. land rover sitt verktøy for å få ut dysen http://www.lasertools.co.uk/product/6714 verktøyet virker!

Endret av Mads SL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mine dyser kom ut med null stress for ikke lenge siden. Relativt  God plass/klaring mellom dyse og topp er det å, så merkelig dysene sitter - men mulig jeg hadde flaks;-)

 

sveise på en mutter/bolt, og prøve rottere... tror jeg hadde prøvd det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...