Gå til innhold

Innbrudd og tyveri


isvikane

Anbefalte innlegg

Onsdag 21.mars opplevde jeg innbrudd og tyveri fra vår LR109 pickup.

 

Det skjedde på dagtid når bilen stod parkert ved bussholdeplassen på Frekhaug.

 

Tyveriet virket målrettet på den måten at presenningen (bilde) jeg hadde over planet bak ble stjålet. Det ble dessverre også knust en rute (hjørnevinduet på førersiden), og et par ting som lå inne i bilen ble også stjålet. Presenningen er skreddersydd, og passer ikke uten videre på andre LR.

 

Jeg vil be alle som leser LRF være på utkikk etter denne presenningen.

 

image2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir sittende å gruble litt etter en sånn hendelse. Bl.a.funderer en på motivet. Så langt jeg har oversikt over, så mangler det to gjenstander fra inne i bilen. Det ene er den lange delen av et lite spennsett, jekkdelen lå igjen sammen med et make spennsett. Ellers hadde jeg liggende en låsestang (med nøkkel) til å spenne tvers over rattet. Om jeg noen gang får tak i (tips mottas) en ny slik stang, så skal den brukes når bilen er parkert - ALLTID! Utvendig ble det også fjernet to snorer jeg hadde festet fremme i hvert hjørne av kassen. De var til å holde presenningen på plass når jeg rullet den sammen fremme bak hytten.

 

Noen teorier kan være:

1.

Vi har en kjeltring som eier en LR109, og som trengte en presenning til å ha over planet. Hvorfor knuste han da en rute og tok de andre tingene? Kan det være at vedkommende tok snorene for å knyte presenningen sammen for å lettere få den med seg, men at de var for korte, og dermed var spennsettet mer egnet? Det løp jo to tau langs presenningen, tredd langsetter på hver side, hvorfor ikke bruke disse? En låsestang kan man jo trenge om man har en LR....

 

2.

Tyvpakk som trengte presenningen til å dekke/gjemme annet tyvegods? Hvorfor ble ikke begge spennsettene fjernet i sin helhet?

 

3.

En vinningskriminell som tar alt løst av verdi på sin vei....? Hvorfor ble da ikke alt av verdi fjernet fra bilen?

 

4.

Noen som trengte en presenning. Men hvorfor bryte seg inn i bilen da?

Endret av isvikane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn en Defender en gang med tyveriskade .

Knust rute og bare serviceheftet var borte.

Ellers var alt gjennomrotet.

Det spesielle var at den bilen aldri var låst .

Sentrallåsen låste den opp igjen med en gang.

Kunden ville ikke bruke penger på det fordi det aldri lå noe av verdi i bilen.

Tror nok dop var inne i bildet her i hvertfall.

Uansett skade eller manglende ting er det likevel surt.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må være irriterende å oppleve. Du har min sympati.. mest frustrende må sikkert være at tyveriet var så «meningsløst»..  sånn tenker jeg i alle fall. Knuse vindu for så lite... 

Håper tyveriet blir oppklart før eller siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...