Gå til innhold

Endelig defender - noen med erfainger på chip?


bowe007

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått meg en defender igjen (sist var i 2005 med en Orange G4). Nå en "helt ny" en i sort, 2009 modell. Litt småfiks så blir nok dette den nye kjærligheten.

 

Da jeg skal dra på Reserbil og hest (ikke samtidig) så er Def helt perfekt. Kunne vært litt mer kvikk, og da lurer jeg på om noen har erfaring med en chip som virker. Håper noen kan komme med et godt råd, helst basert på egen bil/erfaring.

 

Bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, barnetreff skrev:

Har kjørt ca 1 år med chipping fra praesto4x4 på min 2007 Puma.

Det kan anbefales

Hva er "gevinsten" slik du oppfatter det?

 

bo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med tuning fra Bell / praesto siden den var nesten ny.  Har ikke hatt noe trøbbel og er fornøyd.  En gang I mellom har jeg lagt inn den originale programvare, litt for å la egr ventilen få bevege seg litt. Men da er den ikke like god å kjøre , ikke pga lite effekt men den går gjevnere og er mer lettkjørt med tuningen. 

Ang clutchen er jeg enig med Gaute. Jeg kjører fornuftig og er ikke bekymret.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi setter ganske høye krav til LandRoverne våre.

Skal gå som en kule på gata og trekke tunge lass .

Skal gå i all slags terreng og bli brukt og misbrukt opp og ned og litt til.

Vi glemmer kanskje at det er noe som heter slitasje og forbruk.

Min clutch har rundet 210.000 og jeg vil påstå at den har jobbet for føden.

Skift står på skjema da jeg liker preventivt arbeid i garagen bedre enn stuntrep i terrenget et sted.

(Dvs nå er det NAF-medlemskap og hjemtransport som gjelder)

Ganske mange av mine menneskebilkjørende bekjente med moderne biler har byttet clutch lenge før 200.000 km er kjørt.

Mulig det er derfor automater og padlegir er så populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Laloba skrev:

Var og prøvde en puma på mandag med praesto chip, imponert bra trøkk i bilen. 1 gear føles veldig lavt gearet, 3 var vel all round gearet følte jeg. 6 transport motorvei.

 

Det hørtes ut som min Puma, som ikke er chippet ;-)

 

Mye god reklame for den chip-løsninga fra Glenn, her. Spesielt hvis forbruk og slitasje ikke i betydelig grad blir negativt påvirket. Litt rart at ingen har stilt de to spørsmålene jeg har i hodet.. Det ene er jo Glen best og eneste som kan svare på. Det andre er kanskje best å ikke tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser om erfaring med bas sin løsning på defender2.net vil du finne gjennomgående positive erfaringer. Har kjørt med denne løsningen siden 2013 og har bare positive erfaring. Forbruket går stort sett ned, men enkelte opplever økning noe som skyldes mer aktiv bruk av gasspedalen. Det er en remap og ikke en jalla chipløsning som jeg har dårlige erfaringer med fra min tid med td5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...