Elvehundre Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Hei Når min 3,9 EFI er kald starter den lett. Når den er litt varm, eller varm, starter den ikke så enkelt. Kjører jeg en tur, stopper for å fylle bensin, da starter den ikke kvikt. Men starter etter hvert. Har jeg kjørt i noen minutter og motor er begynt å bli lunken. Stopper fordi ABS-lampe ikke slukker (må stoppe, slå av motor og starte igjen før jeg kjører og da forsvinner ABS-lampa) og prøver å starte, da er den litt umulig å starte igjen. Regner med det er en føler som jukser, men hvem? Noen som har tips til hvor jeg skal starte å skifte følere? Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JEJ Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Kan det være en tempsensor som ikke er på nett? Derfor tror sprutet at det er snakk om kaldstart hver gang den startes. Pøser på med bensin som en chokefunksjon. Har vært borti en del biler som har 2 tempsensorer, en til hjernen og en til instrumentene, vet dog ikke hvordan det er på EFI-V8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Er en tempføler for motorstyring ja. Men dersom den spruter inn masse bensin, ville den ikke da ryke veldig når den starter? Har ikke registrert dette. Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg hadde en 90 mod. RR med 3,9 som plutselig ble vanskelig å starte, men det var når den var kald. Det luktet bensin så jeg mistenkte tenning, tok av en pluggledning og det var null gnist, tok ut en plugg og den var søkkvåt. Plukket av coilledningen og det var gnist. Plukket av fordelerlokk og sjekket grunninnstilling av fordeler, alt så ok ut. Hentet tenningslampe og sjekket mens naboen dro på starteren og den var milevis fra der den skulle være. Forsøkte å vri til jeg fant tenningsmerke men når jeg nærmet meg ble gnisten dårligere og forsvant helt før jeg kom i mål. Jeg forsket ikke så mye mer på det da jeg hadde en annen fordeler å sette inn og da var den tilbake til å starte i 20 blå igjen. Ble langversjonen dette men sjekk med tenningslampe når du starter. Tipper det var tenningsmodulen som tulla med signalet. Jeg har feilsøkingsskjema på 14 CUX ett eller annet sted og der bør det stå ohm på tempsensor og andre tips men det blir ikke før i morgen Det er vel kanskje noen små jordingsledninger/punkter på fordeler/tenningsmodul evt. innerskjerm i nærheten av coil også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) 14CUX diagnose.pdf Endret 21. mars 2018 av Jari PDF fil istedenfor bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Har du katalysator er det ikke lett å se om den har fått for mye bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Flott. Takk for opplysninger til alle. Skal skrive ut feilsøkingsskjema og sette i permen min. Tenkte ikke på virkning av katalysatoren Gaute. Har tidligere i vinter kjøpt en brukt koffert med feilkodeleser(e). Den ene enheten hadde stått med batteri i, og disse hadde lekket. Det var irr osv i feilkodeleseren. Fjernet batteri og skrapte bort irr, sprøytet med elektrospray. Nå får jeg liv i leseren, men den kommuniserer ikke med bilen. Sjekket at det var kontakt fra plugg til plugg i kabelen. Det positive i går kveld var at i pluggen (i bilen) til feilkodeleseren skal det stå plugget inn en enhet, denne var ikke på plass og hang i ledningen. Nå er den på plass. Litt testkjøring i går kveld og hadde ikke problem med "litt varm motor"-start. Fikk dog ikke simulert alle situasjonene der jeg føler jeg har hatt problemene tidligere. Vanligvis ikke innom LRforum på dagtid, men måtte sjekke motorspørsmålet jeg har skrevet. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Her er litt mer lesestoff fra en som har slitt seg gjennom jakten på EFI-spøkelset Det dokumentet som ble linket til ovenfor er ikke fullt ut bra til 3,9 literen med 14CUX ECU. Fant veldig god nytte i testene i 'Ignition testing' dokumentet. Fant faktisk at alle delene fungerte, men noen fungerte dårligere, så tenningssystemet er en salig blanding av gamle og nye deler; og det var ikke alltid nye deler var best… 3.9_Hotwire_System_Diagnostic_24_tests[1].pdf 14cux injection project (v8).pdf 14cux_fuel_injection.pdf ECU sensors and fault conditions.pdf IgnitionTesting01.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.