Gå til innhold

D3: Diesel mate pumpe i tank


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Så dette bildet på FB , og tenkte måtte sjekke her inne. 

Om det er noen som har hatt trøbbel med denne pumpa og filteret . Eventuelt byttet .

Er det verdt å sjekke dette . Vanskelig tilkomst etc? 

Nærmer meg 200k. Og tror ikke det er gjort noe med min .

 

Screenshot_20180320-001009.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tanken ned, eller er det lokk i bunnen? 

Har ikke googlet dette enda da... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre snakke av erfaring. Fikk trøbbel med pumpen i tanken i DK i høst. Bilen hadde da gått 208000 km og jeg fikk å vite at levetiden på disse pumpene er fra ca. 150000-200000 km. Mekanikeren fant ikke de mengdene av avleiringer som på bildet, men likevel noe. Med til historien hører også at vi måtte bytte høytrykkspumpen da det var feil på ventilen i pumpen. Vellykket ferie! Kom hjem fire dager forsinket. Så dersom du tar ned tanken for å rense filteret ville jeg også byttet pumpen, oggioffshore!

 

Mvh

Nils T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker . Eg tror nok det blir et bytte . Det er vel en børste motor . Og da begynner den å bli rimelig sliten tenker eg . 

Skal ihvertfall bestille en pumpe 

 

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...