jermundpr Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 D2 wastgate-modulator. Knakk rørstussen som den tynne slangen fra innsugsslangen satt i. Går det greit å kjøre med midlertidig? Må en tur med bilhenger i helgen, og har sikkert ikke ny før helgen vil jeg tro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Du kan bypass modulatoren ved å la slangen gå rett fra innsugningsmainfoilen og til wastgate klokka. Du mister litt krefter, men går helt fint å kjøre med. Defender td5 har det slik. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Okay, da blir det nok det. Hvordan vil den oppføre seg nå uten den slangen tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Har ikke merket noe annerledes oppførsel på bilen, koblet rett på wastgateaktuator i fjor engang. Ny modulator ligger i hylla.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) 54 minutter siden, jermundpr skrev: Okay, da blir det nok det. Hvordan vil den oppføre seg nå uten den slangen tro? Siden wastgaten begynner å gradvis åpne først på 2100 omdr og oppover til helt åpen på 2300 ca, så vil du kanskje merke litt effekttap rundt 2000. Men sikkert ikke mye. Tips. Hvis du ikke har slange som er lang nok kan du ta den lille hvite slange vinkel stussen som sitter på luftslangen mellom turbo og luftfilteret. Stapp bare langen ned i hullet. Jeg måtte gjøre det på tur i Danmark en sommer og det fungerte fint i et par dager til jeg fikk kjøpt med ny slange til bypas. Loh Endret 19. mars 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Takk for svar begge to. Hvis jeg har slange liggende tar jeg å kobler forbi så lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvasi Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Ikke sikkert at det er god medisin å trekke tung henger hvis wg åpner for tidlig, antar at D2 er så oldskool at dieselmengde er forprogrammert og ikke styrt av ørten sensorer. Worst case er isåfall så mye fuel ift luft at varmen ødelegger motoren. Tror faktik heller jeg ville latt wg stå uten vakum og aldri åpne hvis jeg måtte dra den hengeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 20. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2018 Det er jo isåfall lett å se for da vil svartrøyken ose etter meg om den får for mye. Har nanocom så da kan jeg se på den hva turbotrykket ligger på. Skal prøve å få tak i en wg-modulator så jeg kan bytte den, men får sikkert ikke det før helgen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 6 timer siden, Kvasi skrev: Ikke sikkert at det er god medisin å trekke tung henger hvis wg åpner for tidlig, antar at D2 er så oldskool at dieselmengde er forprogrammert og ikke styrt av ørten sensorer. Worst case er isåfall så mye fuel ift luft at varmen ødelegger motoren. Tror faktik heller jeg ville latt wg stå uten vakum og aldri åpne hvis jeg måtte dra den hengeren. Uten wastegate så blir bilen sinnsyk på turtall over 2300. Da overlader den og elektronikken kutter fuel. Td5 bruker både luftmengde måler og manifoil trykk til å beregne dieselmengde. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.