Gå til innhold

Kjøre med Ødelagt wastgate-modulator?


jermundpr

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, jermundpr skrev:

Okay, da blir det nok det. Hvordan vil den oppføre seg nå uten den slangen tro? 

Siden wastgaten begynner å gradvis åpne først på 2100 omdr og oppover til helt åpen på 2300 ca, så vil du kanskje merke litt effekttap rundt 2000. Men sikkert ikke mye. 

 

Tips. Hvis du ikke har slange som er lang nok kan du ta den lille hvite slange vinkel stussen som sitter på luftslangen mellom turbo og luftfilteret. Stapp bare langen ned i hullet. Jeg måtte gjøre det på tur i Danmark en sommer og det fungerte fint i et par dager til jeg fikk kjøpt med ny slange til bypas.

 

Loh

 

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert at det er god medisin å trekke tung henger hvis wg åpner for tidlig, antar at D2 er så oldskool at dieselmengde er forprogrammert og ikke styrt av ørten sensorer. Worst case er isåfall så mye fuel ift luft at varmen ødelegger motoren. Tror faktik heller jeg ville latt wg stå uten vakum og aldri åpne hvis jeg måtte dra den hengeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo isåfall lett å se for da vil svartrøyken ose etter meg om den får for mye. :)  Har nanocom så da kan jeg se på den hva turbotrykket ligger på. Skal prøve å få tak i en wg-modulator så jeg kan bytte den, men får sikkert ikke det før helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kvasi skrev:

Ikke sikkert at det er god medisin å trekke tung henger hvis wg åpner for tidlig, antar at D2 er så oldskool at dieselmengde er forprogrammert og ikke styrt av ørten sensorer. Worst case er isåfall så mye fuel ift luft at varmen ødelegger motoren. Tror faktik heller jeg ville latt wg stå uten vakum og aldri åpne hvis jeg måtte dra den hengeren.

Uten wastegate så blir bilen sinnsyk på turtall over 2300. Da overlader den og elektronikken kutter fuel.

Td5 bruker både luftmengde måler og manifoil trykk til å beregne dieselmengde.

 

Leif Ove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...