Camorten Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Hei Bilen det gjelder er en 2001 D2 V8 Vi har lagt merke til at kompressor går innimellom, men vet ikke hvor mye som er normalt. Har prøvd å søke en del på det, men blir ikke særlig mye klokere. Ved ett par anledninger har også kompressoren gått konstant når jeg har stoppet bilen, og når dette har skjedd har jeg kjørt en liten tur på dårlig vei, og da stopper den. Tror ikke den har gått mer enn 4-5min på denne måten. Jeg har ikke sett noen tegn til at bilen har sunket ned. Jeg har lest at man skal passe på så ikke kompressoren går for mye men hvor mye og på hvilken måte skal kompressoren egentlig gå? Hvordan vet man at kompressoren går for mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Min går 5-15 sekunder etter at den er parkert og hvis du parkerer på ujevnt underlag vil den prøve å justere den litt. Vil nok variere litt men hvis det går i flere minutter på flatt underlag så ville jeg begynt å sjekke for lekkasjer. Relativt enkelt å gjøre ved å fylle litt zalo vann på en spruteflaske og sprøyte på luftbelgene. Er det lekkasje på rørene må du evt følge de og sprute litt rundt om Du kan få kjøpt rep-kit til kompressoren på ebay men det forutsetter at den ikke er helt utslitt fra før av... Er ikke belger byttet på en del år så kan det være billigere å bytte de enn å la kompressoren gå i stykker. Endret 19. mars 2018 av motom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg kan bare referere til min 2000 D2. Kompressoren min går sjelden mer enn ca 15 sek. Ny kompressor for et år siden og to-tre år gamle belger. Slitt stempeltetting i kompressoren gjør at den vil måtte gå lenger for å levere lik mengde luft som en god tetting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Problemet med å sjekke belgene er at de lekker sannsynligvis der de ligger dobbelt. Jeg har tatt ut 4 som "fungerte" på 2 forskjellige biler. Koblet fra og tok de ut, og brukte en vanlig kompressor for å blåse opp belgene mens de var løse fra bilen. Fant ganske raskt at det var hull der de ligger dobbelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.