Gå til innhold

defender 90 Td5 problemer tips


Lars-Magnus

Anbefalte innlegg

hei!

 spørsmål1: noen som har no tips eller vet hvordan man kan bytte ut siderutene til hele ruter så det ikke skarngler så fælt og ikke mins at det blir tett? har ikke bruk for at siderutene kan skyves opp.

spørsmål 2: har litt problemer med at den ikke drar ordentlig. har hatt litt problemer med at den har fusket litt men bytta alle vakumslangene og smurte opp igjen spjellet på turboen så det gikk lett. og da ble fuskingen borte men syntes fortsatt att den ikke drar slik den gjorde før.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Ikke at jeg er den beste til å svare, men det får stå sin prøve......

Spørsmål 1: Masai har noen fine sideruter som limes fast utenpå karosseriet.

Litt fiklete å få på plass, men det går.

Har ikke prøvd dette selv, men har hørt det av andre som har montert det.

Finnes kanskje andre tilsvarende løsninger om det googles litt.

 

Spørsmål 2: Har du sjekket EGR ventilen, MAF sensor, MAP sensor og olje i ECU?

EGR ventil har en tendens til å "gro fast" og kan gi dårlig futt.

Bytt eller blend med egnet sett. Avhengig av motor kode p10 og p15 mener jeg det er. (Før 2002 og fra 2002 og opp)

MAF sensoren sitter rett etter luftfilteret og bør kanskje skiftes.

Koble fra ledningene inn på den og ta en prøvetur.

Om det ikke er endret oppførsel bytter du MAF og tar en ny prøvetur.

Skal gi noe endret futt.

MAP sensor sitter på insugs maifoilen og bør kanskje renses/skiftes.

Ta den ut og spray bremserens opp i det lille hullet i "bunnen" på sensoren.

IKKE stikk noe inn. Bare la guggen renne ut.

Gjenta rensing til det ikke kommer mer gugge ut.

Olje i ECU er kjent på Td5 motorene.

ECU ligger under setet på Defender. Oljen følger ledningene fra toppdekselet og til ECU.

Trekk ut stor rød plugg og sjekk for olje.

Dersom olje, tar du ut ECU og rengjør med bremserens. Sett på tørkepapir med kontakt vendt ned.

Gjenta til ikke mer olje kommer ut.

Skift ledningsnett under topplokket. Injector wiring harness kan kjøpes fra flere delepushere. Paddocks for eksempel.

Enkel operasjon, men toppdekselpakningen krever litt ekstra omtanke med silikon på halvmånen for å komme på rett plass.

Eventuelt kan hele engine wiring harness skiftes for å forlenge tiden det tar før ny olje samles i ECU. Litt ulik type alt etter motor kode som nevnt ovenfor.

 

Det er de fire kjappeste sjekkene og tiltakene jeg kommer på.

Mer inngripende tiltak kan gjøres etter at dette er sjekket. (Skifte dyser for eksempel)

 

Noen voksne får komme med andre alternativer og utfyllende svar.

 

Mulig jeg tar feil, men det er godt ment.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for info :D egr er fjernet for en god stund siden. ble konstatert olje i ledningsnett også da ble den skinna som ble nevnt her byttet under topplokket. mulig det da kanskje ligger igjen noe olje i ECU som ikke ble gjort ordentlig ren. får ta opp og se litt hvordan det ser ut.

 

likte de rutene som ble nevn også. må nom se om jeg kan få bestilt derifra eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...