Gå til innhold

Motorras?!?!?


lrhaue

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

15 timer siden, lrhaue skrev:

Sikkert ikke godt nok. 

Har du noen prosedyre? 

Finnes vel på nett, etter husken vedr hva jeg gjorde:

-  slå på tenning,

- vente til matepumpe var ferdig (15-20 sek),

-  slippe ut luft via ventil bak oljefilter (v/ høytrykkspumpe).

 

Gjorde dette flere ganger og prøvde få liv i hesten ---  men uten hell. Prøvde koble til en sugeanordning via trykkluft for å dra ut kun diesel fra systemet, men dette gjorde ting verre..

 

Fortsatte derpå med førstnevnte prosedyre, etter flere forsøk ble det litt hosting og nesten fyr under panser. Flere lufteseanser senere kom den endelig til live..

 

Motor var før dette skrudd i fillebiter...

 

...når den først kom te live har ting imidlertid fungert plettfritt i snart 3000km...;-) bank i bordet..

 

Virker som det kan være luft etter hva du skriver, alternativt feil "timet" register.

 

Har du funnet noe feil forresten, så lang denne tråden--- husker ikke hva som var foranledning - ei heller hva du har byttet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Joda nå sviver den. 

Alle løfterne til eksosen på fører siden var knekt. 

Bytta disse da begynte den å tenne litt. 

Men manglet 2 sylindere hadde koblet 2 stk feil selvfølgelig, så kom den femte men den siste ville ikke,.  Tok den opp og delte den,  skrudde inn igjen,  så kom den.  Endelig!  

Men har nå trøbbel med egr og luftfjøringa. 

Kompressoren starter og stopper etterhvert med feilmelding i displayet å gul lampe. 

Egr får feilmelding slik som på bildet

IMG_20180923_094835.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGR er vel EGR, men P132B går vel på turbo.

 

Du kan jo kikke på denne så lenge:

https://www.disco3.co.uk/forum/topic83512.html

 

Om du har en hitatchikompressor og aldri har byttet tørkemiddel på den, så er den sikkert ganske tett og sliter med å bygge opp trykk.

...eller noe helt annet. Vanskelig å si uten litt mer informasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare at det ikke er helt uvanlig at EGR-ventilene på disse ofte soter ned og får problemer. :)

 

Og mht kompressor, så lurte jeg på om du får noen feilmeldinger i displayet og/eller om diagnosen gir deg noen feilmeldinger relatert til luftfjæringen.

 

Klassiker er jo at trykket bygges opp senere enn forventet etc etc.

 

Er ikke så enkelt å sjekke om tørka på kompressoren er ok eller ikke. Det greieste er vel å ta av hele lufttørka (den sorte klokka på kompressoren) og åpne den og se hvordan tilstanden er. Om tørkemiddelet som er inne i den er hvitt og/eller har gått over i pulverform, så er det ferdig. Er det derimot i perleform og har en fin whiskeyfarge, så er alt i skjønneste orden. :)

 

Om du finner ut at det bør byttes, så kan det lønne seg å bytte lokk på tørka i samme slengen. Plastlokkene har en lei tendens til å sprekke, og man får kjøpt sett som inneholder alt man måtte trenge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn sett ja er egr egr:)  ja får suspensjon Fault i displayet,  Terra in Select forsvinner og kan kun kjøre i normal høyde.  Og gul lampe på tegning av bilen med en pil ned hver sin side. 

Feil kode skal jeg sjekke nå straks. 

Begynner med å ta den å del litt på kompressoren da:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...