Gå til innhold

Motorras?!?!?


lrhaue

Anbefalte innlegg

1 time siden, lrhaue skrev:

Men siden jeg ikke vet om kammene har flyttet på seg i forhold til veiva, er det bare å sette kammene med låseboltene inn der de skal, å da skal alt være riktig? har jeg forstått det riktig?

det skal det være... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser på arket som fulgte med lockout kita at jeg skulle løsne på de 3 boltene på hjulet til kammen og vri hjulet med klokka til de gikk til enden å så stramme igjen, men det står ikke i hands, noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lrhaue skrev:

Leser på arket som fulgte med lockout kita at jeg skulle løsne på de 3 boltene på hjulet til kammen og vri hjulet med klokka til de gikk til enden å så stramme igjen, men det står ikke i hands, noen som vet? 

Mener de sprocket hjulene skal være løse så man får reima inn på tennene . Har ingenting med posisjon på kammen å gjøre , de er jo låst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lrhaue skrev:

Leser på arket som fulgte med lockout kita at jeg skulle løsne på de 3 boltene på hjulet til kammen og vri hjulet med klokka til de gikk til enden å så stramme igjen, men det står ikke i hands, noen som vet? 

 

Det stemmer, du låser kammene med pinnene, så løser du de tre boltene på hvert kamdrev og vrir de med klokka. Når du har montert og strammet reima, så skrur du til boltene igjen.  Deretter ta ut låseverktøyet fra kammene og veiva, drei rundt og dobbeltsjekk at alt står riktig med å montere låseverktøyet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimen, strammes/ justeres med strammeren som sitter på oljepumpen. 

 

Ligger mye bra video forklaringer på youtuben. 

 

https://www.disco3.co.uk/forum/topic53674.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 22.06, lrhaue skrev:

Da er pumpa på plass med tetning, 

Vært litt dårlig oppdatering ettersom mobil har vært litt skral.

Men det ser bra ut så langt! 

IMG_20180413_184120.jpg

 

Tenkte og gå på samme jobben snart. 

Hva trenger du av verktøy/deler? Har bestilt oljepumpe og regreim set. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lrhaue skrev:

Men ser den frostvæske som jeg har er oransje nærmest, er det noen som kan fortelle meg hvilken som er lik, for de skal ikke blandes de fargene.

Ser fargene inni hullet til vannpumpa

 

Det kan være Havoline XLC (+B) som har vært anbefalt i noen handbøker fra LR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Olapotitt skrev:

 

Tenkte og gå på samme jobben snart. 

Hva trenger du av verktøy/deler? Har bestilt oljepumpe og regreim set. 

Bestilte locking kitt for å låse av motoren

Vannpumpe. 

Nye bolter til alle strammehjul OG til veiva, det er strekkbolt så den Må byttes! 

Anbefaler å kjøpe verktøy til å presse inn pakningen rundt veiva, var no knot når jeg måtte lage noe selv som ikke passer helt 100. 

 

Over til kjølevæske, ligner litt på rust Ann ja men samtidig veldig klar, aner ikke hvilken type den kan være, pleier det å stå i service blekka ellerno? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alt montert og forsøkt startet. 

Måtte lime og klippe litt for å få dekselet til reg reima tett

 

 

Men prøvde å starte bilen da den kinnet litt for så å bli helt svart! Ikke livstegn, koblet til booster/lader, så da begynte det å live igjen. 

Ventet litt og prøvde å kunne men uten livstegn.

 

Hørtes slik ut, er det noen som vet hvorfor? 

Får ikke kontakt med girkasse i feilkodeleseren, kan det gjøre sånn at startsperre har slått inn? 

 

IMG_20180421_111955.jpg

VID_20180421_215935.mp4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn at du fikk i løseverktøyet til kammene og veiva uten at du måtte gjøre noe justering på kammene? 

 

Vil jo tro at ganske ofte bøyes noen ventiler i forbindelse med dette, og da mangler du gjerne kompresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lrhaue skrev:

Usikker da jeg flyttet på de forskjellige for å få inn låse verktøy, 

 

 

Siden veiv og kammer har kommet i utakt, så er det nok dessverre stor sjanse for bøyde ventiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...