Frode Henriksen Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 Hei ! Hvordan går det med motoren ? Fått sett noe mer på den ? Triste saker dette her... Fikk akkurat det samme feilen som deg for et år siden og har akkurat delt bilen nå og driver og stripper motoren. Men min stoppet i fart... prøvde først med ny oljepumpe og rem, men min buttet... så regner med det er noen kroka ventiler. Men hvet det er noen andre her inne som fikk start på den igjen, etter at den stoppet på tomgang tror jeg? Ønsker deg iallfall lykke til Frode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 24. mars 2018 Del Skrevet 24. mars 2018 På 21.3.2018 den 18.18, Baklengs skrev: Spør i ren uvitenhet da jeg er ganske fersk D3 eier: Har min 4.4 l V8 den samme svake oljepumpen? Det er jo en drømme combo i disse tider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 25. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2018 På 24.3.2018 den 9.35, Frode Henriksen skrev: Hei ! Hvordan går det med motoren ? Fått sett noe mer på den ? Triste saker dette her... Fikk akkurat det samme feilen som deg for et år siden og har akkurat delt bilen nå og driver og stripper motoren. Men min stoppet i fart... prøvde først med ny oljepumpe og rem, men min buttet... så regner med det er noen kroka ventiler. Men hvet det er noen andre her inne som fikk start på den igjen, etter at den stoppet på tomgang tror jeg? Ønsker deg iallfall lykke til Frode. Hei! Nei har ikke fått gjort så mye enda, holder på med med en annen bil som haster mer, men til uka blir det å fortsette, oppdaterer fortløpende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freelange Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Hm, blir redd av denne lesingen. Har en 06TDV6. Så vidt jeg vet har den aldri vært byttet. Jeg har null evner som mekaniker. Hvis jeg kjøper pumpe fra linken oppi her, er det da en veldig dyr og tung jobb for et verksted å gjøre? Har hørt at mekanikeren virkelig bør vite hva han driver med i så fall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Holde seg unna forum er beste medisin ;-) her kommer stort sett kun alle mørke sider fram... skal du bytte regreim er det ikke all verden til merarbeid å bytte pumpe, om ikke er det kostnaden av et regreimbytte + ca 2 timer vil tru. Tipper 15-20 lr penger. ps! Bytter man regreim bytter man også pumpe, oppside ved forum det - at slike tips fanges opp. ps!! autorisert forhandler av LR i Trd virket ukjent med problemstillingen, så ikke sikkert det er noe voldsomt problem - ut over på forum;-) ps!!! ikke sikkert lr vil vedkjenne seg problemet på forespørsel heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 16 minutter siden, Idar Lillebo skrev: Holde seg unna forum er beste medisin ;-) her kommer stort sett kun alle mørke sider fram... skal du bytte regreim er det ikke all verden til merarbeid å bytte pumpe, om ikke er det kostnaden av et regreimbytte + ca 2 timer vil tru. Tipper 15-20 lr penger. ps! Bytter man regreim bytter man også pumpe, oppside ved forum det - at slike tips fanges opp. ps!! autorisert forhandler av LR i Trd virket ukjent med problemstillingen, så ikke sikkert det er noe voldsomt problem - ut over på forum;-) ps!!! ikke sikkert lr vil vedkjenne seg problemet på forespørsel heller... Om du får en forhandler til å innrømme noe sånt, må du passe på å få det skriftlig. De er opplært til å si : nei det har vi aldri hørt om. Hvor stort problem det er med de pumpene kan sikkert diskuteres, men det er mange nok som opplever dette til at det ikke er verdt å ta sjansen. I tillegg er selve oljepumpa en del som bør byttes på en aldrende bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Jeg tror ikke mekanikerne på Nardo bil har ordre om å lyve om havarier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 På 18.3.2018 den 19.44, Hanslr skrev: I verste fall ny motor. Hvordan kan egentlig dette skje hvis strammehjulet på pumpa ryker? Forsvinner oljetrykket ut der strammehjulet har vært? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 25 minutter siden, torke skrev: Hvordan kan egentlig dette skje hvis strammehjulet på pumpa ryker? Forsvinner oljetrykket ut der strammehjulet har vært? Strammehjulet til regreima er festa i oljepumpehuset, når innfestinga til strammehjulet ryker kommer reima ut av "posisjon"... og bøyde ventiler er mulig scenario.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 1 time siden, lafterolf skrev: Jeg tror ikke mekanikerne på Nardo bil har ordre om å lyve om havarier. Snakket noe med Nardo bil da jeg bygde opp en tdv6 motor, fikk god hjelp;-) Men "kjente" problem på tdv6 hadde de ikke hør noe om. Hvem som sitter i 2 linja/kundemottak vet ikke jeg, men kan være tilfeldig at... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Idar Lillebo skrev: og bøyde ventiler er mulig scenario.. Joda, men det er langt fra bøyde ventiler til ødelagt motor. Bare lurte på i hvilket scenario det var at man kunne risikere å måtte ha ny motor hvis strammehjulet knakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Bøyde ventiler, kanskje sammenpresset stempel (klaring stempelringer), knekte ventilløftere + evt mer skade i topp er vel Worst case ved knekt strammehjul innfesting. Knekt veiv (annen årsakssammenheng) er vel mer i gata av ødelagt motor. Dog ikke sikkert det er lønt å la et motorbygg firma bygge opp etter regreim tas versus kjøpe "ny"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
torke Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Ja, da er vi enige:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Henriksen Skrevet 27. mars 2018 Del Skrevet 27. mars 2018 Av erfaring så er det ikke noe å vente med..... Jeg holder på nå og skal åpne motoren nå pga. Knekt feste på oljepumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 Nå her jeg endelig fått begynt, kommet til starteren men får den ikke ut! Alt er løst men den butter mot motorfestet, noen triks?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Bare å fortsette å klundre, plutselig er den fri.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Skru av plusskabelen tror jeg var trikset der? Da får du akkurat nok plass til å knote den unna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Men sliter med at bolten til plusskabelen går i Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Det skal gå akkurat. Mener å ha lest at noen sliper/kutter av de overflødige gjengene på bolten. Tror jeg brukte nesten en time med å få starteren løs og unna vei. Det er noe drit. Brukte og en halvtime for å få av oljepumpa uten å ta av dynamobraketten. Deretter 5 min for å ta braketten av, siden det var den beste løsningen allikevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Trangt var det men det gikk, tilslutt! Fikk kjøpt den haynes boka også, "må" man følge den slavisk og fjerne sump extension og mellom aksel å slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Nei. http://www.advancedfactors.co.uk/ekmps/shops/advancedfactors/resources/Other/2.7v6-oil-pump.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olapotitt Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Skal du da bytte regreim og oljepumpehus, time og prøve? Samme skjedde med meg så følger denne.. Men jeg skjønte det dessverre litt seint og kinna «litt» Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 53 minutter siden, Hanslr skrev: Nei. http://www.advancedfactors.co.uk/ekmps/shops/advancedfactors/resources/Other/2.7v6-oil-pump.pdf Takk!!!! Nå blei e letta, så ut som myyyye jobb!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 16 minutter siden, Olapotitt skrev: Skal du da bytte regreim og oljepumpehus, time og prøve? Samme skjedde med meg så følger denne.. Men jeg skjønte det dessverre litt seint og kinna «litt» Ja da er vi vell i akkurat samme båt, tenkte å prøve i hvert fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrhaue Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Men siden jeg ikke vet om kammene har flyttet på seg i forhold til veiva, er det bare å sette kammene med låseboltene inn der de skal, å da skal alt være riktig? har jeg forstått det riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.