Gå til innhold

Motorras?!?!?


lrhaue

Anbefalte innlegg

Hei ! Hvordan går det med motoren ? Fått sett noe mer på den ? 

Triste saker dette her... Fikk akkurat det samme feilen som deg for et år siden og har akkurat delt bilen nå og driver og stripper motoren. Men min stoppet i fart... prøvde først med ny oljepumpe og rem, men min buttet... så regner med det er noen kroka ventiler. Men hvet det er noen andre her inne som fikk start på den igjen, etter at den stoppet på tomgang tror jeg? 

Ønsker deg iallfall lykke til 

Frode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

På 24.3.2018 den 9.35, Frode Henriksen skrev:

Hei ! Hvordan går det med motoren ? Fått sett noe mer på den ? 

Triste saker dette her... Fikk akkurat det samme feilen som deg for et år siden og har akkurat delt bilen nå og driver og stripper motoren. Men min stoppet i fart... prøvde først med ny oljepumpe og rem, men min buttet... så regner med det er noen kroka ventiler. Men hvet det er noen andre her inne som fikk start på den igjen, etter at den stoppet på tomgang tror jeg? 

Ønsker deg iallfall lykke til 

Frode. 

Hei!

Nei har ikke fått gjort så mye enda, holder på med med en annen bil som haster mer, men til uka blir det å fortsette, oppdaterer fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, blir redd av denne lesingen. Har en 06TDV6. Så vidt jeg vet har den aldri vært byttet. Jeg har null evner som mekaniker. Hvis jeg kjøper pumpe fra linken oppi her, er det da en veldig dyr og tung jobb for et verksted å gjøre? Har hørt at mekanikeren virkelig bør vite hva han driver med i så fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holde seg unna forum er beste medisin 

;-) her kommer stort sett kun alle mørke sider fram...

 

skal du bytte regreim er det ikke all verden til merarbeid å bytte pumpe, om ikke er det kostnaden av et regreimbytte + ca 2 timer vil tru. Tipper 15-20 lr penger.

 

ps! Bytter man regreim bytter man også pumpe, oppside ved forum det - at slike tips fanges opp.

 

ps!!

autorisert forhandler av LR i Trd virket ukjent med problemstillingen, så ikke sikkert det er noe voldsomt problem - ut over på forum;-) 

 

ps!!!

ikke sikkert lr vil vedkjenne seg problemet  på forespørsel heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Idar Lillebo skrev:

Holde seg unna forum er beste medisin 

;-) her kommer stort sett kun alle mørke sider fram...

 

skal du bytte regreim er det ikke all verden til merarbeid å bytte pumpe, om ikke er det kostnaden av et regreimbytte + ca 2 timer vil tru. Tipper 15-20 lr penger.

 

ps! Bytter man regreim bytter man også pumpe, oppside ved forum det - at slike tips fanges opp.

 

ps!!

autorisert forhandler av LR i Trd virket ukjent med problemstillingen, så ikke sikkert det er noe voldsomt problem - ut over på forum;-) 

 

ps!!!

ikke sikkert lr vil vedkjenne seg problemet  på forespørsel heller...

Om du får en forhandler til å innrømme noe sånt, må du passe på å få det skriftlig. De er opplært til å si : nei det har vi aldri hørt om.

Hvor stort problem det er med de pumpene kan sikkert diskuteres, men det er mange nok som opplever dette til at det ikke er verdt å ta sjansen. I tillegg er selve oljepumpa en del som bør byttes på en aldrende bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, torke skrev:

Hvordan kan egentlig dette skje hvis strammehjulet på pumpa ryker? Forsvinner oljetrykket ut der strammehjulet har vært? 

Strammehjulet til regreima er festa i oljepumpehuset, når innfestinga til strammehjulet ryker kommer reima ut av "posisjon"... og bøyde ventiler er mulig scenario..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Jeg tror ikke mekanikerne på Nardo bil har ordre om å lyve om havarier. 

Snakket noe med Nardo bil da jeg bygde opp en tdv6 motor, fikk god hjelp;-) 

 

Men "kjente" problem på tdv6 hadde de ikke hør noe om. Hvem som sitter i 2 linja/kundemottak  vet ikke jeg, men kan være tilfeldig at...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Idar Lillebo skrev:

og bøyde ventiler er mulig scenario..

Joda, men det er langt fra bøyde ventiler til ødelagt motor. Bare lurte på i hvilket scenario det var at man kunne risikere å måtte ha ny motor hvis strammehjulet knakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøyde ventiler, kanskje sammenpresset stempel (klaring stempelringer), knekte ventilløftere + evt mer skade i topp er vel Worst case ved knekt strammehjul innfesting. 

 

Knekt veiv (annen årsakssammenheng) er vel mer i gata av ødelagt motor. Dog ikke sikkert det er lønt å la et motorbygg firma bygge opp etter regreim tas versus kjøpe "ny"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det skal gå akkurat. Mener å ha lest at noen sliper/kutter av de overflødige gjengene på bolten.

 

Tror jeg brukte nesten en time med å få starteren løs og unna vei. Det er noe drit.

 

Brukte og en halvtime for å få av oljepumpa uten å ta av dynamobraketten. Deretter 5 min for å ta braketten av, siden det var den beste løsningen allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Olapotitt skrev:

Skal du da bytte regreim og oljepumpehus, time og prøve? Samme skjedde med meg så følger denne.. Men jeg skjønte det dessverre litt seint og kinna «litt»

4503D0D6-8BFF-4B69-907E-99BB1057EFCE.png

 

Ja da er vi vell i akkurat samme båt, tenkte å prøve i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...