Gå til innhold

Tåkelys 2006 Disco 3


Erso

Anbefalte innlegg

Hei, når jeg drar ut lysbryter ett hakk for lys fremme skjer det ingen ting hverken i lamper eller symbol i instrument. I hakk to virker alt som det skal bak og symbol kommer på.

er det slik at om sikkring er gått, kommer ikke symbolet på i dashbord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke sikringen først å fremst. 

Om det ikke er den, må man prøve måle fysisk på pluggene framme ved lykta. 

 

Vet ikke om tåkelys ligger i CCF filen( car config file) som forteller at bilen har tåkelys montert. Men da må Du til med diagnose utstyr. 

 

Om Du har VIN nummer, og går inn på Black Box solutions sine sider, kan Du legge inn vin no, og få opp det bilen er levert/ satt opp med. 

 

De skal jo fungere sålenge P- lys/ hovedlys er tent. 

 

Bare noen tanker. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, oggioffshore skrev:

Du kan jo sjekke sikringen først å fremst. 

Om det ikke er den, må man prøve måle fysisk på pluggene framme ved lykta. 

 

Vet ikke om tåkelys ligger i CCF filen( car config file) som forteller at bilen har tåkelys montert. Men da må Du til med diagnose utstyr. 

 

Om Du har VIN nummer, og går inn på Black Box solutions sine sider, kan Du legge inn vin no, og få opp det bilen er levert/ satt opp med. 

 

De skal jo fungere sålenge P- lys/ hovedlys er tent. 

 

Bare noen tanker. 

 

 

Hei, takk. Dette er en 06 Discovery 3.

sikkringer er sjekket. Ser også nå at jeg ikke har parklys fremme, kun bak, på parklys ser det ut som sikkring tar bak og foran på samme side.

mulig det er alle 4 pærene (tåke/park) som har gått... syntes det bare var rart at ikke symbolet for tåkelys fremme ikke kom på.

det sitter tåkelamper med pærer fremme, så regner med de skal lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.... 

Kan jo hende du ikke får symbolet før kretsen trekker strøm. Men akkurat det vet eg ikke, da må eg inn å event se på skjema. 

 

Men Sjekk pærene, kan jo hende det er så enkelt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, oggioffshore skrev:

Skjønner.... 

Kan jo hende du ikke får symbolet før kretsen trekker strøm. Men akkurat det vet eg ikke, da må eg inn å event se på skjema. 

 

Men Sjekk pærene, kan jo hende det er så enkelt B)

Jupp, har akkurat kjøpt bilen og driver å gjør meg kjent. Blir litt stresset av å lese på forumet om alle dyre feil, men slik er det.

takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste poster bare her når de har en eller annen utfordring .så ikke la deg stresse av det . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som Oggi skriver så kan det jo være ett eller annet i ccf som ikke stemmer og da må man ha diagnose utstyr for å se hva som er enablet eller ikke. Vet ikke om noen i Sandefjord som har slikt utstyr, men jeg har det i Drammen. så hvis behovet skulle melde seg så gi beskjed så kan vi ta en titt med "tester'n".

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det var to sikkringer som het nesten det samme (tysk) 

kabel til den ene lykta var gnisser og lå til jord ved den ene festeskruen.

symbol og tåkelys funker som det skal.

tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...