Gå til innhold

Rare lyder


StefanB

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Jeg har kjøpt en disco 4 2010 som har gått 171000km. Nå oppdaget jeg at hver gang jeg bremser lager det en rar lyd på høyre siden bak. Også ser jeg at på denne felgen er det «rust» på felgen, altså ikke selve felgen som ruster selvfølgelig men det er som støv der. Hva kan det være??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffff og hva koster dette?? Kan jeg bare bytte den ene eller må jg bytte alle da? 

Det begynner p blir dyrt, først kom dynamo- 16000.-, nå bremser og på onsdag har jeg time for å bytte begge registerreim- 15000.- 

Hva mer kommer, kan komme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe delene selv, eller la verkstedet kjøpe deler fra Erik Winther Sørensen import.

 

Alle de ting du nevner er utgifter som alle biler har. Selv Toyota må bytte regreim og bremser.

Luksusen med luksusbil ligger i komfort. Luksuslommebøker må likevel blø for reprasjoner.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, helt fantastisk :D 

men jeg kan kjøre frem til onsdag, da skal jeg levere bilen for å bytte registerreim da kan de ta det i samme sleng. Hva koster det, med hvor mye må jeg regne med for bremsklosser og skiver??

ja jeg vet ikke billig bilen men sååå rå fin:wub:

 

og ang bestille fra sørensens import, jeg skal ha bilen på onsdag hos technoclassic, de holder også på i lierskogen (jobber kanskje sammen?!?). 

Endret av StefanB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke svaret du er ute etter, men når en skal ha en bil som er blitt såpass gammel bør man gjøre litt selv. 

Dynamo, inkludert reim og verktøy hadde kostet 3000,- i deler.

Bremser bak koster under 2000,- i deler.

Registerreim er litt vågalt, men og en mulig DIY jobb.

 

Det ligger uendelig med guider og videoer på nett. 

Et diagnoseapparat er og en ting som kan lønne seg å vurdere. 

En 8 år gammel avansert bil kan fort bli dyr om man skal oppsøke verksted for hver ting som dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, gautes skrev:

Tråden hører hjemme under drivverk og / eller Discovery .

 

inkl dyre reparasjoner som gir akutte pengeboktraumer, tanker om hva som kommer neste gang og masse masse mer...  Passer egentlig godt under vignetten "Land Rover Generelt" :P:P

 

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så vanskelig å bytte selv. Jeg har delene liggende for min bil, breseskiver og klosser for alle 4 hjørner.

Men siden den har et lenger opphold på verksted, spørte jeg om de kunne montere? 8500kr for

kun montering av 4 bremseskiver og 8 klosser. :o Jeg tror jeg venter til bilen er tilbake i min garasje

og gjør det skjøl. Er ikke vanskelig i det heletatt og det finnes masse videor på youtube, og gode

instrukser på andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, qcnr skrev:

Ikke så vanskelig å bytte selv. Jeg har delene liggende for min bil, breseskiver og klosser for alle 4 hjørner.

Men siden den har et lenger opphold på verksted, spørte jeg om de kunne montere? 8500kr for

kun montering av 4 bremseskiver og 8 klosser. :o Jeg tror jeg venter til bilen er tilbake i min garasje

og gjør det skjøl. Er ikke vanskelig i det heletatt og det finnes masse videor på youtube, og gode

instrukser på andre forum.

 

Amen. Å skifte bremser er en fin måte å starte karrieren som hobbymekaniker på. Krever ikke mye verktøy, og ikke veldig tidkrevende heller. Bare dumt å kaste penger etter "proffe" verksteder når man gjør jobben like greit i egen garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...