Fjellis1987 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Heisann, Er det noen spesielle tennplugger man må ha for Ex Militær 74 modell Serie 3? Jeg var på BilXtra i går og fikk tak i noen som skulle fungere fra Bosch, men det kan virke som om det ikke er helt optimalt. På forhånd takk. Mvh Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellis1987 Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 Det er forøvrig Sivil tenning på bilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Spørsmålet er hva du mener med ikke optimalt. En Bosch-plugg kompatibel med orginalpluggen skal fungere rimelig likt. Men ikke alle overgangene i bøkene er helt riktige. Tennplugg med f.eks. radiostøydemping på eldre motorer gir lett fusk og tungstart. Endret 15. mars 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellis1987 Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 Det er akkurat det som skjer ja - fusk og tungstart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 3 timer siden, gautes skrev: Spørsmålet er hva du mener med ikke optimalt. En Bosch-plugg kompatibel med orginalpluggen skal fungere rimelig likt. Men ikke alle overgangene i bøkene er helt riktige. Tennplugg med f.eks. radiostøydemping på eldre motorer gir lett fusk og tungstart. Snakker vi om pang pang i luftfilteret også? Sliter med å få min også til å svive reint og mister kraft. Stilt fordeler og forgasser etter haynes boka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Første bud er frisk og riktig justert stift. Smurt knastaksel og vekter. Kontrollert eventuell vakumklokke og slanger. Så kan vi justere tenningstidspunktet. Etter dette tar vi for oss forgasseren. Justerer CO riktig og hvis hurtigtomgang på choke ikke virker må staget justeres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 1 minutt siden, gautes skrev: Første bud er frisk og riktig justert stift. Smurt knastaksel og vekter. Kontrollert eventuell vakumklokke og slanger. Så kan vi justere tenningstidspunktet. Etter dette tar vi for oss forgasseren. Justerer CO riktig og hvis hurtigtomgang på choke ikke virker må staget justeres. Aha. Ny fordeler og stift juster til 0,4mm Hva vil Smurt knastaksel og vekter si og hvordan? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Søk litt her og du vil finne en god bruksanvisning på dette. Evt. får jeg forfatte på nytt , men ikke i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellis1987 Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 Min er bare ekstremt tungstartet når det er kaldt, og fjusker på full gass. Nå har den nektet å starte på noen dager igjen (-11 og kaldere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knikeren Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 14 minutter siden, Fjellis1987 skrev: Min er bare ekstremt tungstartet når det er kaldt, og fjusker på full gass. Nå har den nektet å starte på noen dager igjen (-11 og kaldere). Nå er ikke jeg ekspert på disse motorene. Men hva med att det er kondens i bensinen/ forgasseren som fryser? Prøvd med kondebsfjerner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellis1987 Skrevet 27. april 2018 Forfatter Del Skrevet 27. april 2018 Det høres veldig fornuftig ut faktisk - jeg skal prøve med kondensfjerner. Deretter kjøre den tom, og fylle ny bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.