Gå til innhold

Tennplugger 74 Ex militær


Fjellis1987

Anbefalte innlegg

Heisann, 

Er det noen spesielle tennplugger man må ha for Ex Militær 74 modell Serie 3? 

Jeg var på BilXtra i går og fikk tak i noen som skulle fungere fra Bosch, men det kan virke som om det ikke er helt optimalt. 

På forhånd takk. 

Mvh 
Håvard 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hva du mener med ikke optimalt.

En Bosch-plugg kompatibel med orginalpluggen skal fungere rimelig likt.

Men ikke alle overgangene i bøkene er helt riktige.

Tennplugg med f.eks. radiostøydemping på eldre motorer gir lett fusk og tungstart.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Spørsmålet er hva du mener med ikke optimalt.

En Bosch-plugg kompatibel med orginalpluggen skal fungere rimelig likt.

Men ikke alle overgangene i bøkene er helt riktige.

Tennplugg med f.eks. radiostøydemping på eldre motorer gir lett fusk og tungstart.

Snakker vi om pang pang i luftfilteret også? Sliter med å få min også til å svive reint og mister kraft. Stilt fordeler og forgasser etter haynes boka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er frisk og riktig justert stift.

Smurt knastaksel og vekter.

Kontrollert eventuell vakumklokke og slanger.

Så kan vi justere tenningstidspunktet.

Etter dette tar vi for oss forgasseren.

Justerer CO riktig og hvis hurtigtomgang på choke ikke virker må staget justeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gautes skrev:

Første bud er frisk og riktig justert stift.

Smurt knastaksel og vekter.

Kontrollert eventuell vakumklokke og slanger.

Så kan vi justere tenningstidspunktet.

Etter dette tar vi for oss forgasseren.

Justerer CO riktig og hvis hurtigtomgang på choke ikke virker må staget justeres.

Aha. Ny fordeler og stift juster til 0,4mm :)

Hva vil Smurt knastaksel og vekter si og hvordan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fjellis1987 skrev:

Min er bare ekstremt tungstartet når det er kaldt, og fjusker på full gass. 

Nå har den nektet å starte på noen dager igjen (-11 og kaldere). 
 

Nå er ikke jeg ekspert på disse motorene. Men hva med att det er kondens i bensinen/ forgasseren som fryser? Prøvd med kondebsfjerner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...