Gå til innhold

App for navigasjon iPad ?


Anbefalte innlegg

Jeg har en iPad mini på Defenderen, med TomTom appen som jeg kjøpte for 2 - 3 år siden for om lag 400 kr. Den har offline kart for hele Vest- og Øst-Europa og funker fantastisk bra. Jeg er dessverre ganske sikker på at den Appen ikke lenger kan fås, men mulig at TomTom har tilsvarende Apper. Ellers er det mange Apper som lar deg laste ned kart over temmelig store områder for senere bruk uten nett. En av disse er Here We Go, men egentlig gjør Google Maps det samme. Hvis du nøyer deg med å bruke iPadens GPS for å se hvor du er til enhvert tid, men ikke trenger hjelp til å finne fram til adresser, anbefaler jeg desidert Norgeskart (som App). Da har du det beste kartgrunnlaget i Norge, med fjell, høydekurver, vassdrag osv. Der og må du laste ned aktuelle områder på forhånd. Tror at eneste grense for alle disse Appene som krever nedlasting av kart, er lagreplassen i din iPad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For navigasjon i andre land, finnes det noen Apper med ikke super detaljerte (men gratis) offline kart, i hvert fall hvis du nøyer deg med "de fleste vegene", og ikke trenger ALLE de minste vegene. Forrige sommer i Mongolia hadde jeg et slikt. Men heldigvis var det ikke jeg som skulle finne fram, for mange spor vi kjørte, var ikke på kartet i min App..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Navigon, last ned kartene du trenger når du har nettdekning og tut og kjør. Fungerer like bra på telefonen også ;) 

Presis er den også, ikke slik jeg opplevde med Garmin enheten jeg hadde tidligere at den hang 'en avkjøring bak' hele tiden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Maps.me, trenger kun wifi for å laste ned kart. Ellers fungerer den uten kobling mot net.

Har brukt den rundt om i europa på ferie istedenfor GPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...