Gå til innhold

Discovery 3. Byttet glødeplugger


KjetilT

Anbefalte innlegg

Da er det gjort. Krevde tålmodighet. Men banket med 40 nM å 8 bar på mutter trekker til jeg fikk bevegelse. Tok tid. Smurte i forkant og mens jeg jobbet med Jamaica olje. Når det var bevegelse brukte jeg en større mutter trekker. 3/8 fra Biltema faktisk. Imponert over den med tanke på prisen. Trangt ja. Krever tålmodighet ja. Men er gjennomført uten boring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt den spesial trekkeren kanskje? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, oggioffshore skrev:

Kjøpt den spesial trekkeren kanskje? 

 

Brukte en trekker for glødeplugger. Kompressor jobbet godt. Trekker 8 bar. Banket på 30 nM første runde. Dag 2 på 40 nM . Når jeg fikk bevegelse smurte jeg enda mer og lot det stå en stund. Byttet da til 3/8 trekker fra Biltema. Trekker mindre luft og er litt kraftigere. Skrudde ut. Men kjørte ikke mye  i i retur. Så  på plugg 1 at det ikke var rust på gjenger. Banket konstant bare til bevegelse. Men var en utfordring å få ut av hullet selv om den nesten var ute. Jobbet litt ut og inn og rotasjon. Støvsugde med micro slange i alle pluggene. Fikk ut mye sot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødeplugger eser ut i enden.

Nye plugger gløder frampå spissen. Når de slites gløder de lenger innover og eser ut. 

På andre biler har jeg glødet dem opp før jeg har dratt de ut. Hva som fungerer på D3 har jeg ingen anelse om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2 eg fikk hele ut hos meg, var ikke est ut på selve gløde delen, men satt okkesom. 

 

 

Fikk et tips om å bruke dpf rens på tanken, for å brenne vekk event sot/ koksing på pluggene, siden det stoffet gjør noe med koksen slik at den brennes bort... 

Så det har eg gjort nå, kjørt 2 tanker. Så da tenkte eg prøve meg på de resterende. 

Har seff en knekt da, uten at det gir meg noen praktiske utfordringer med tanke på start. 

Er det noen som har prøvd selv å trekke ut knekte plugger? 

 

Men hvorfor de er så steike tynne på disse motorene fatter eg ikke. Har byttet på flere VAG biler uten issues... .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...