KjetilT Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Da er det gjort. Krevde tålmodighet. Men banket med 40 nM å 8 bar på mutter trekker til jeg fikk bevegelse. Tok tid. Smurte i forkant og mens jeg jobbet med Jamaica olje. Når det var bevegelse brukte jeg en større mutter trekker. 3/8 fra Biltema faktisk. Imponert over den med tanke på prisen. Trangt ja. Krever tålmodighet ja. Men er gjennomført uten boring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Wow! Imponerende, rett og slett. Vet du når det evt. var byttet sist? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Helt konkret, holdt du bankinga fra muttertrekker i gang til det løsnet. Og kun en vei? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Kjøpt den spesial trekkeren kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 12 timer siden, LANDreas skrev: Wow! Imponerende, rett og slett. Vet du når det evt. var byttet sist? Kan ikke finne papirer på at de har vært byttet. Min er 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KjetilT Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 9 timer siden, oggioffshore skrev: Kjøpt den spesial trekkeren kanskje? Brukte en trekker for glødeplugger. Kompressor jobbet godt. Trekker 8 bar. Banket på 30 nM første runde. Dag 2 på 40 nM . Når jeg fikk bevegelse smurte jeg enda mer og lot det stå en stund. Byttet da til 3/8 trekker fra Biltema. Trekker mindre luft og er litt kraftigere. Skrudde ut. Men kjørte ikke mye i i retur. Så på plugg 1 at det ikke var rust på gjenger. Banket konstant bare til bevegelse. Men var en utfordring å få ut av hullet selv om den nesten var ute. Jobbet litt ut og inn og rotasjon. Støvsugde med micro slange i alle pluggene. Fikk ut mye sot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idar Lillebo Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Ja, det er ikke i gjengene at problemet sitter. Jeg sleit like mye (mer) med å få ut plugger etter at gjengene var fri (form for "ters" måtte til) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Glødeplugger eser ut i enden. Nye plugger gløder frampå spissen. Når de slites gløder de lenger innover og eser ut. På andre biler har jeg glødet dem opp før jeg har dratt de ut. Hva som fungerer på D3 har jeg ingen anelse om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 De 2 eg fikk hele ut hos meg, var ikke est ut på selve gløde delen, men satt okkesom. Fikk et tips om å bruke dpf rens på tanken, for å brenne vekk event sot/ koksing på pluggene, siden det stoffet gjør noe med koksen slik at den brennes bort... Så det har eg gjort nå, kjørt 2 tanker. Så da tenkte eg prøve meg på de resterende. Har seff en knekt da, uten at det gir meg noen praktiske utfordringer med tanke på start. Er det noen som har prøvd selv å trekke ut knekte plugger? Men hvorfor de er så steike tynne på disse motorene fatter eg ikke. Har byttet på flere VAG biler uten issues... . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.