Gå til innhold

Koblingsskjema biltema-sub


torke

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har en oversikt over tilkoblingen på multipluggen til biltema sin sub med artikkelnr 24-797.


Jeg har ikke pluggen og vet ikke hvilke farger som hører hjemme på hvilken pinne. Er det noen av dere som vet dette?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Jeg har funnet den, men jeg har ikke den hvite pluggen med ledningene på, og det står ikke på det skjemaet hvilke pinner de fargene skal inn på.

 

Men du skal ha takk som gadd å lete:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 8-pin (to rekker med 4-pin) kontakt kan det vuderes å se på koblingen til 24-781

Slik jeg tolker tegningene øvre rekke er høyttaler + - - +

nedre rekke er fra venstre - remote - batt - jord1 - jord2

INGEN GARANTIER for at dette passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er 10-pin. Og ser slik ut:

Greia er at den tapper batteriet, og så tenker jeg at den er feil koblet. Byttet om på tenkte og 12v f.eks.

Da er det greit å vite hvordan man kobler i stedet for å prøve og feile.

20180313_104331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den virker med sånn tilkobling og den tapper batteriet slik den står nå, så gir du den nok strøm gjennom "remote" tilførselen.

Forsterkeren vil nok ha +strøm på to punkter i kontakten.

Endret av pickup
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker ikke kun slik. Jeg må ha jording også. Ja, er enig i at jeg sikkert har koblet 12v på remote, men jeg aner ikke hvilke pinner som er hva, så derfor lurte jeg på om noen har en liggende hjemme eller har peiling på Det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 VHar funnet kenwood ksc-sw11 med 10pin kontakt og remote i senter. Den er noe lik biltema. 

Har du flaks så er da de to pin nærmest powerled 12v+ kan sikkert måles med multimeter og de to mellom blir jording. 

De fire på motsatt side av remote er lydsignal inn fra høyttaler - du kan få litt spenning, men ikke 12v.

Burde være risikofritt å måle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tegningen selvforklarende? 12+ øverst til høyre, 12 jord øverst nummer to fra høyre, remote øverst i midten, og de to øverst til venstre er høynivåinngang (sammen med de to direkte under)

Det bør jo være mulig å dele huset for å titte på ledningene inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det sier seg selv, men jeg ser det ikke. Jeg ser jo at det står 12v og jord og remote fra høyre, men ser ingen plass at det er øverst.

Men ja, jeg kan jo bare åpne for å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ordla meg litt feil ja. Øverst eller ikke er jeg enig ikke er selvforklarende. Men åpne gjerne, for nå har jeg blitt nysgjerrig... ;)

 

Edith: Du har jo lagt 12+ inn på pin i senter øverst. Jeg leste det da som at den fungerte men tappet batteriet. Derfor tenkte jeg at resten av koblingene også lå i øvre rekke.

Endret av krokansjefen
Omløp i skallen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Fikk åpnet den i går og sett. Jeg tror jeg har åpnet den en gang før, det så nemlig sånn ut på diverse isolerende materiale:)

 

Jeg har altså koblet pluss til venstre, jord som nr 2 fra venstre og remote i midten.

Det vil da bli som på tegningen fra biltema, bare speilvendt.

 

Det jeg ikke har gjort, er å prøve å bytte pluss og minus, men da vil vel ikke sub'en fungere i det hele tatt?

20180314_213051.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2018 den 8.30, pickup skrev:

Sett inn en "hovedbryter" - den har ikke behov for noe strøm til minne eller slikt

Ett eksternt rele, styrt av radioen mao:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...