Gå til innhold

Løftebukk til privatbruk


Lene&MartinD3

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Har noen spørsmål ang. valg av løftebukk.

Er på jakt etter en allsidig løftebukk. Lurer derfor på om dere kan dele litt erfaringer. Type, merke, allsidighet osv.

 

Altså.

Jeg har kikket på firesøylers og tosøylers løftebukker.

 

Firesøylers er sterke og sikre, men da kan man ikke løfte av karosseri fra ramme.

 

Tosøylers er mer allsidig, men mange sliter med å løfte Disco2 siden rammen på disse er så smal.

 

Er det noen spesielle tosøylers løftebukker som er godt egnet til nettopp Disco 2?

For da har jeg dekket det meste av det jeg skal løfte tror jeg.

 

Regner også med at 4 tonn er et minimum.

 

/martin

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker firesøyler best. 

Har ikke kropp til å gå ned på kne for å tilpasse løftearmene, og som du sier, de passer nesten ingen steder på en rammebil.

En firesøyler har plass til verktøy, plass til en mann over seg om nødvendig, og ikke minst, bilen står fjellstøtt.

Du kan justere forstilling også, det kan du glemme i tosøyler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også firesøyler. Det fine er at man kan parkere bilen og åpne dørene uten å ta borti søylene.

 

For min del er firesøyler et pluss fordi jeg skal ha to garasje plasser.

En for fruen og en til meg hvor jeg kan mekke også.

Er bukken høy nok kan jeg få parkert et «prosjekt» på toppen.

 

Men da mister jeg muligheten for separering av karosseri på en Disco3 eller RR om vi skulle bytte ut vår Disco2. Og det er noe jeg kommer til å ha lyst til å klare selv. I og med at det gjør ting enklere på disse bilene.

 

Man kan vel ikke på i pose og sekk.

 

Kanskje man kan lage en innretnig hvor man senker Ramme og karosseri blir hengende igjen.

 

Da er jo helt klart firesøylers første valg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene egner seg best på 4 søyler. Du må høyt opp i pris for å finne en 2 søyler med 4 tonns kapasitet.

Og som det blir sagt her, 4 søyler kan du parkere bilen på daglig ved behov uten at det blir plagsomt med søyler vs dører, en slik bukk tar jo plass i garasjen.

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...