Gå til innhold

IIDTool BT


araa

Anbefalte innlegg

IIDtool BT er verd hver eneste krone om man får problemer. Trenger ikke pro-versjonen, om du ikke skal holde på med mange biler. 

Og den er enda mere verdt når man skal ettermontere utstyr eller endre funksjoner. 

Kan også lese/slette koder på biler man ikke har lisens til. 

Selv koner og barn som låner bilen klarer å bruke IIDtool :)

 

Den enheten som er nærmest IIDtool er vel Nanocom. 

Men den er ikke billigere, og litt mere knotete å bruke. 

Fordelen er at den åpner man for bilserie (feks D4), og man kan da programmere alle bilene i aktuell modell. 

 

De billigere diagnoseenhetene kan for mange være bra nok. Men de sletter som regel bare feil, og de kan ikke programmere noen ting. 

Icarsoft 930 er vel den flest har til D3/D4. 

 

Så du må på en måte velge litt hva du prioriterer. 

For min del kostet ikke IIDtool stort mere enn 2-3 diagnoser på verksted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, YMK skrev:

IIDtool BT er verd hver eneste krone om man får problemer. Trenger ikke pro-versjonen, om du ikke skal holde på med mange biler. 

Og den er enda mere verdt når man skal ettermontere utstyr eller endre funksjoner. 

Kan også lese/slette koder på biler man ikke har lisens til. 

Selv koner og barn som låner bilen klarer å bruke IIDtool :)

 

Den enheten som er nærmest IIDtool er vel Nanocom. 

Men den er ikke billigere, og litt mere knotete å bruke. 

Fordelen er at den åpner man for bilserie (feks D4), og man kan da programmere alle bilene i aktuell modell. 

 

De billigere diagnoseenhetene kan for mange være bra nok. Men de sletter som regel bare feil, og de kan ikke programmere noen ting. 

Icarsoft 930 er vel den flest har til D3/D4. 

 

Så du må på en måte velge litt hva du prioriterer. 

For min del kostet ikke IIDtool stort mere enn 2-3 diagnoser på verksted ;)

Jeg er helt ny på dette, selv om jeg har en diagnosetool til en av mine andre biler. Hva tenker man eller hva er aktuelt å programmere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaterer programvarer, justerer høyder, programmerer nøkler, endrer "følgmeghjemlys" til ryggelys, låser fjæringen for hjulstillingskontroll osv. +++

Kjører også en del diagnosefunksjoner da jeg reparerer det meste selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, YMK skrev:

Jeg oppdaterer programvarer, justerer høyder, programmerer nøkler, endrer "følgmeghjemlys" til ryggelys, låser fjæringen for hjulstillingskontroll osv. +++

Kjører også en del diagnosefunksjoner da jeg reparerer det meste selv. 

Ok jeg skjønner. Da får jeg tenke litt på hva jeg skal bruke diagnoseverktøy til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, YMK skrev:

Svaret er vel egentlig enkelt om man regner avstand til markeverkstedet ;)

40 mil en vei. Men nå blir vel jeg å bruke uavhengig verksted etter vært. Må jo satse på at de både kan og har mulighet til å klare og kunne ta det som eventuelt skulle dukke opp. Lettere vedlikehold vil jeg jo ta selv tenker jeg. Men jo jeg ser at jeg burde, men tenker at jeg ikke akkurat nå skulle ta meg råa å bruke så mye penger på diagnoseverktøy akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...