araa Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Har bytta bil og lurer da på om det er nokon som veit om att IIDTool BT som har vert til D3 kan brukast eller oppdaterast til D4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Det tror jeg den kan, men du må nok ha en ny lisens for VIN til den nye bilen om du skal gjøre noe avansert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Intet problem. Bare å kjøpe lisensen, oppgradere programvaren i IIDtool,og tur og kjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxman Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Finnes det andre tilsvarende gode diagnoseverktøy til Discovery 4 som ikke koster like mye som IIDTool BT? Var jo en stiv pris og flere valg på utgavene, hva bør man ha i aller tilfelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 IIDtool BT er verd hver eneste krone om man får problemer. Trenger ikke pro-versjonen, om du ikke skal holde på med mange biler. Og den er enda mere verdt når man skal ettermontere utstyr eller endre funksjoner. Kan også lese/slette koder på biler man ikke har lisens til. Selv koner og barn som låner bilen klarer å bruke IIDtool Den enheten som er nærmest IIDtool er vel Nanocom. Men den er ikke billigere, og litt mere knotete å bruke. Fordelen er at den åpner man for bilserie (feks D4), og man kan da programmere alle bilene i aktuell modell. De billigere diagnoseenhetene kan for mange være bra nok. Men de sletter som regel bare feil, og de kan ikke programmere noen ting. Icarsoft 930 er vel den flest har til D3/D4. Så du må på en måte velge litt hva du prioriterer. For min del kostet ikke IIDtool stort mere enn 2-3 diagnoser på verksted Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxman Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 7 minutter siden, YMK skrev: IIDtool BT er verd hver eneste krone om man får problemer. Trenger ikke pro-versjonen, om du ikke skal holde på med mange biler. Og den er enda mere verdt når man skal ettermontere utstyr eller endre funksjoner. Kan også lese/slette koder på biler man ikke har lisens til. Selv koner og barn som låner bilen klarer å bruke IIDtool Den enheten som er nærmest IIDtool er vel Nanocom. Men den er ikke billigere, og litt mere knotete å bruke. Fordelen er at den åpner man for bilserie (feks D4), og man kan da programmere alle bilene i aktuell modell. De billigere diagnoseenhetene kan for mange være bra nok. Men de sletter som regel bare feil, og de kan ikke programmere noen ting. Icarsoft 930 er vel den flest har til D3/D4. Så du må på en måte velge litt hva du prioriterer. For min del kostet ikke IIDtool stort mere enn 2-3 diagnoser på verksted Jeg er helt ny på dette, selv om jeg har en diagnosetool til en av mine andre biler. Hva tenker man eller hva er aktuelt å programmere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 Jeg oppdaterer programvarer, justerer høyder, programmerer nøkler, endrer "følgmeghjemlys" til ryggelys, låser fjæringen for hjulstillingskontroll osv. +++ Kjører også en del diagnosefunksjoner da jeg reparerer det meste selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxman Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 22 minutter siden, YMK skrev: Jeg oppdaterer programvarer, justerer høyder, programmerer nøkler, endrer "følgmeghjemlys" til ryggelys, låser fjæringen for hjulstillingskontroll osv. +++ Kjører også en del diagnosefunksjoner da jeg reparerer det meste selv. Ok jeg skjønner. Da får jeg tenke litt på hva jeg skal bruke diagnoseverktøy til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 (endret) Svaret er vel egentlig enkelt om man regner avstand til merkeverkstedet Endret 11. mars 2018 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxman Skrevet 11. mars 2018 Del Skrevet 11. mars 2018 29 minutter siden, YMK skrev: Svaret er vel egentlig enkelt om man regner avstand til markeverkstedet 40 mil en vei. Men nå blir vel jeg å bruke uavhengig verksted etter vært. Må jo satse på at de både kan og har mulighet til å klare og kunne ta det som eventuelt skulle dukke opp. Lettere vedlikehold vil jeg jo ta selv tenker jeg. Men jo jeg ser at jeg burde, men tenker at jeg ikke akkurat nå skulle ta meg råa å bruke så mye penger på diagnoseverktøy akkurat nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Du bør nok ha når du kommer så langt at du bytter batteri, etter hva jeg har forstått. Iallfall om både bilen og batteriet skal ha full nytte av hverandre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.